Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Charlie the Duck - s kačerem na zkušenou

  12:00aktualizováno  9:52
Chybí vám doby, kdy jsme každý večer usedali k dýchavičným 386tkám a proháněli animované postavičky okouzlujícími 2D prostředími oddechových plošinovek? Zavzpomínejte si společně s námi - hra Charlie the Duck je totiž přesně taková jako ony legendární herní perly, na něž nikdy nedáme dopustit.

Charlie the Duck

Platforma: Freeware
Výrobce: Mike Wiering

Stáhnout

Charlie the Duck

Nedávno jsme na Plných hrách potěšili hrou Fantazie pod vodou spíše mladší část našeho čtenářského spektra, a protože nechceme, aby některá skupinka z vás zůstala, co se týče prostoru jim na Plných hrách věnovaného, nedotčena, zaměřili jsme tentokrát své investigativní cesty světovým internetem na hledání oddechové plošinovky zejména pro naše hravější a něžnější polovičky, které opovrhují jakýmkoliv virtuálním násilím, a hra, jejíž ovládání se sestává z více jak pěti kláves, je pro ně nepřekousnutelným oříškem (tím samozřejmě nemyslím naši editorku :-) (OK, odteď máš o 10 % vyšší honoráře - by editor :-). Po nějakém čase bádání se mi podařilo objevit hru, která nejenže vám připomene staré dobré časy 286tek a prvních vydání časopisu Excalibur, ale pohodově vám pojede i na vašem starém zaprášeném elektronickém kamarádovi, jehož budoucnost v tmavém sklepě činžáku nevypadala nijak růžově.

Hlavní roli v ní zaujímá milý kačer Charlie, jehož podoba opravdu připomíná spíš obyčejného zástupce živočicha s velice chutným masem než oprsklé vychrtliny ze seriálů Walta Disneye. Jeho úděl je stejný, jaký už dříve čekal kolegu Raymana, totiž proplížit, proskákat, proběhnout či jen projít několik graficky odlišných levelů. Stejně jako v ostatních plošinovkách vás i zde budou trápit nejrůznější nástrahy a nepřátelé, živí i neživí. Zprvu bude vše zdánlivě snadné - přeskákáte pár terénních nerovností a bonusových krychliček, zjistíte, že do vody opravdu můžete bez obav spadnout, pochopíte, jak efektně poslat nepřátele do věčných lovišť naskočením na jejich hlavu, a s menšími ztrátami se protlučete až ke konci levelu. To už ale začne mírně přituhovat - nepřátelé, hlavně pak žlutočerný létající hmyz (vosy, nepletu-li se), budou čím dál vychytralejší a v nejnevhodnější chvíli se ke spektru "odstranitelných" protivníků přidají i jacísi zmutovaní hlemýždi a ježci, kteří se zlikvidovat prostě nedají. Znamená to, že vaše akce musí být pečlivě promyšlené a bravurně načasované pokud možno tak, abyste se šikovně vyhnuli všem "nesmrtelným" nepřátelům a zároveň se v mezidobí zbavili těch "zabíjitelných".

To všechno samozřejmě musíte udělat v šibeničním časovém limitu a navíc s minimem záložních životů. Vyhnout se široké prohlubni, když vás na jediné plošině přes ní čeká nepříjemně blízký kontakt s jedním ze smyšlených nepřátel, je opravdu "makačka". Při pádu do bezedné díry vám navíc hra zkonfiskuje veškeré zbývající živůtky a na obrazovce se objeví největší nepřítel každého gamesníka - šeredný nápis Game Over.

Výčet superlativů rozhodně neskončí ani při výčtu grafického zpracování kačerovské plošinovky. Ačkoliv hra pracuje pouze s relativně archaickým rozlišením a zpracováním nejrůznějších objektů se blíží spíš zmíněnému Raymanovi než nějaké modernější skákačce, grafika hlavního menu, bonusů a prostředí vás přesvědčí o tom, že autoři si dali na obrazové stránce hry hodně záležet. Horší už je to se zvuky, které se omezují jen na občasné pípání a pinkání a o žádných uchu lahodících melodiích se tu rozhodně hovořit nedá. Opět bych ale rád zdůraznil fakt, že hra je primárně určena majitelům slabších herních strojů, dokonce i těm, které dosud pracují na dýchavičném operačním systému DOS (ale zase si nemohou stěžovat na "obrazovky smrti", zatuhnutí systému a podobné vymoženosti Windowsů).

Hraní Kačera Charlieho jsem si opravdu užil. Nejen, že se u něj bezvadně odreagujete a v žádném případě nezačnete po několika marných pokusech demolovat zařízení pokoje, ale se slzou v oku si vzpomenete na herní perly minulosti, jejichž místo na výsluní dnes zaujaly graficky skvělé, ale hratelnostně nemožné akční shity, které se ohání screenshoty a proporcemi těla hlavní hrdinky víc než tisíci fanoušků.

Poznámka: Hru si můžete zdarma zaregistrovat na stránce tvůrce.

Autor:


Nejčtenější

V surreálné a děsivé Rot je svět kolem vás ve smyčce

Rot

Horor s obtížně čitelným dějem, ale nekonečně podmanivou atmosférou. Rot má vizuál, který vám vyrazí dech.

V Monster Sanctuary jste pánem divé zvěře a Pokémonů

Monster Sanctuary

Podobně jako ve slavných Pokémonech, i v této hře za sebe necháváte bojovat zvířecí kamarády. Monster Sanctuary je...



V pohádkovém Shattered bojujete proti zlu svým ptačím zpěvem

Shattered

Ostrov ptačích pěvců je v ohrožení a jen vy, jakožto nejzdatnější z nich můžete vše zachránit. Tedy, pokud vás neodradí...

Svět loutek je v Ruben's Puppets na pokraji války

Ruben’s Puppets

Tato hra není neobvyklá jen zasazením do pohádkového světa loutek, ale také svým žánrem. Akčních strategií se poslední...

Další z rubriky

Akční Lay Lines vám nedovolí vypnout mozek

Lay Lines

Se svou egyptskou tématikou vzdáleně připomíná Serious Sama, ale nenechte se mýlit. Hektickou akci v Lay Lines doplňují...

V morovém Plague by se mlha a napětí dalo krájet

Plague

Doktor s morovou maskou nespí ani v noci a zrovna vy máte smůlu, že se mu připletete do cesty. Pomůže vám hustá mlha...

V [REC] Shutter se vám bude pořád motat hlava. Doslova.

[REC] Shutter

Neobvyklá mechanika strachu v této jinak zajímavé hororové hře způsobuje, že pokud má hrdina strach, obrazovka se...

Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku
Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku

Jedním z nejčastějších sociálních problému, se kterými se dnes potkávají Češi, je pád do dluhové pasti. A může za to hlavně nedostatečná finanční gramotnost, na kterou se ve školách trochu zapomíná. Trénujte ji se svými dětmi už od předškolního věku a ušetříte jim tak v budoucím životě spoustu potíží. Kdy a jak můžete děti finančně vzdělávat?



Najdete na iDNES.cz