Chasm je fantastický retro sestup do nitra světa

10:00aktualizováno  10:00
Brzy komerční titul Chasm se nyní nachází ve formě hry zdarma. Tato arkádová akce připomínající klasické mlátičky typu Castlevania má větší hloubku, než může na první pohled člověk odhadnout. Obtížné souboje, vylepšování postavy a především náhodně generované podzemí plné nepřátel jsou hlavními devizami hry Chasm.
80

Chasm

Výrobce: Discord Games

• atraktivní retro zpracování
  • obtížná, ale zábavná akce
  • nahodile generované podzemí
  • hra skoro žadoní o mód více hráčů
  • nepřehledný inventář

Chasm | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Chasm

Již grafické pojetí hry Chasm dává vytušit, že se snaží navázat na dávnou a dnes již téměř vymřelou tradici akčních arkád typu Metroid či Castlevania. V kůži chrabrého válečníka hráč sestupuje do zlem zaneřáděného dolu, nalézá nové nepřátele, vylepšuje své statistiky, zbraně a kouzla a odkrývá své schopnosti stejně tak, jako rozplétá dějovou zápletku. Titul nabízí skvělou příležitost trochu si zavzpomínat a stejně dobře se pobavit u této svižné, ale obtížné hry.

Chasm

Je třeba upozornit, že Chasm se nachází ve stádiu jakéhosi dema, přestože samo o sobě demem není. Jeho šikovní a staromilští tvůrci totiž před velmi nedávnou dobou získali dostatek financí na to, aby z Chasm (který v nynější podobě nadchl hráčskou komunitu) vybudovali komerčně úspěšnou nezávislou hru. Po zahrání se jistě nad touto pozitivní zprávou nebudete pozastavovat.

Chasm

Hráč v podobě postavy Tyriona po dlouhé a úmorné válce prochází vesnicí, kterou znal z dětství. Bohužel, časy se změnily a nejenom válka zpustošila zdejší pole a mysl obyvatel. Jediný zdroj příjmů po generace, kutaný hluboký důl, je uzavřen. Stalo se totiž, že se z něj jednou všichni horníci nevrátili. Je tedy na hrdinném hráči zjistit, co se vlastně událo.

Chasm

Hra po každém spuštění znovu vygeneruje zcela jedinečné podzemí dolu, a tak se dá s jistou dávkou nadsázky říci, že zážitek je pokaždé unikátní. Hráč sestupuje stále hlouběji a likviduje čím dál dotěrnější a silnější nepřátele za doprovodu čím dál dusnější a pochmurnější hudby. Slouží mu k tomu dva sloty, které mohou být osazeny jak zbraní, tak kouzlem, tak nějakým předmětem, jako jsou léčivé lahvičky a podobně. Ty budou potřeba, neboť obtížnost není nijak nízká.

Chasm

Každý nepřítel se chová a pohybuje jinak a každé kousnutí, žihadlo nebo úder zbraní citelně bolí. Kromě předmětů všech druhů a velikostí z nepřátel vypadávají také zlaťáky, které lze zpátky na povrchu proměnit v nějaký kontraband, včetně zbroje a štítů. (Anebo je možné zajít do taverny a vykoupit všechno pivo.) Hráčova postava zároveň získává zkušenosti, které zlepšují všemožné statistiky, leč děje se to zcela automaticky a hra rozděluje bodíky do vlastností rovnoměrně.

Chasm

Chasm má skutečně potenciál vyvolat ve svých hráčích pocit starých dobrých mlátiček a akčních plošinovek ze začátku devadesátých let. Ať už obtížností, zpracováním nebo celkovým vyzněním. Možná právě proto hra v komunitě tolik uspěla. Zábavná akce v jejím podání je sice náročná, ale to je koneckonců plus, protože se tím zvyšuje cena každého zlaťáku, předmětu a nakonec i zábavy, kterou vám přinese.

Na této stránce lze stáhnout verzi hry pro Mac OS X.

A na této stránce verzi pro počítače s Linuxem.

80 %