Krátký příběh téhle hry, která se v současnosti nachází někde na počátku vývoje je zanedbatelný a City of the Shroud vás okamžitě vrhá do prvního souboje. O děj se nemusíme zajímat. Důležitá je čtvercová městská mapa, na které se řeší všechny potyčky.
Váš tým, který je složen z prapodivných renegádů, kosmických pirátů a jiných nepochopitelných entit můžete ovládat dohromady, nebo každého z nich zvlášť. Souboje nabízejí nečekané možnosti. A že je budete využívat.
Vše se točí kolem ovládacího menu útoků. To má tvar jako směrová tlačítka na gamepadu, což není náhoda. Útoky totiž vedete z určitých směrů a tak se každý skládá z několika výpadů, které před samotným tahem vyberete.
Jenže, to samé skrytě dopředu dělá nepřítel a tak je možné, že mnohé z vašich úderů vykryje. Útoky ze stejného směru se totiž vyruší. Pak jsou zde komba. Ta vyžadují více energie, ale pokud se vám povede je provést bez přerušení, závěrečný úder stojí zato.
City of the Shroud tedy není úplně tradiční tahová strategie. Kombinuje několik žánrů a tahovou strategii s tou v reálném čase. Budete muset překousnout nedodělky (kvůli ranému stádiu vývoje), ale za tu míru originality to snad vydržíte.