Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CityBan - s auty přímo do garáže

  12:00aktualizováno  7:47
Sokoban je již poměrně starou, ale stále neokoukanou záležitostí. Remake jako je CityBan pak působí příjemně a svěže právě díky množství přidaných inovací a slibnému 3D zpracování.
80

CityBan

Platforma: Freeware
Výrobce: Jay Parker (Puzzlehouse)

Stáhnout

CityBanIdea Sokobana jako takového pravda vznikla již před mnoha lety. Přesto se hra v téměř původním duchu díky množství remaku dochovala až do dnes. Ne všichni se ale snaží svou předlohu zcela kopírovat, mnozí se pokouší koncept upravit tak, aby odpovídal jeho vkusu, nápadu či prostě koníčku. No a tak nějak asi vzniknul Cityban.

Ve zkratce řečeno se jedná o Sokoban, pouze s automobily. O znamená celou řadu na sebe navazujících levelů, kde budete řešit logické rébusy a pokoušet se všechnyCityBan své vozy dopravit pěkně do garáže. To nebude vůbec snadné a Cityban lehce upravuje i samotný herní koncept proto, aby to vše fungovalo jak má. Ale vezměme to všechno po pořádku. Základem je herní plocha, jejíž obsahová stránka se bude postupně měnit. Zatímco zpočátku jezdíme na klasických betonových površích, obklopeni zelení, později náš herní svět zavalí záplava čistých bílých vloček, jindy si pro změnu zajezdíme v místě, které budí dojem, jako by bylo postaveno uprostřed vyprahlé pouště.

A%t už je to jakákoliv z možností, po celou dobu budeme mít poměrně osekaný manévrovací prostor, když už ne beton, vždy je pro auta připraven jen speciální chodníček, za jehož hranici nesmí za žádnou cenu vstoupit. Na tom také leží krabice a další předměty, snažící se vám podstatně zkomplikovat situaci. Pokud ale doCityBankážete rychle uvažovat, jistě se s tím rychle vypořádáte. Stačí jen udělat si dopředu plán a až teprve potom začít aranžovat krabice. Pokud byste to totiž udělali v pořadí opačném, mohli byste velice rychle zjistit, že jste si některou z beden zablokovali a již k ní nadále nemáte přístup (jen připomínám, že krabice lze táhnout jen před sebou, přičemž auto uveze vždy jen jedinou). Bedny navíc nestačí jen tak odstavit, zároveň je ani nemusíte vozit na předem připravená místa. Úplně postačí, když několik použijete na ucpání dír, jež jsou zpravidla umístěny přímo před garáží. No a poté co se za bednami zavřou elektronické můstky, můžete po povrchu projet jako by se nechumelilo. A tak to vlastně udělat se všemi vozy – na místě jich je totiž pokaždé hned několik a byt se řadí do stejné značky, odlišují se alespoň barvou pro vaši lepší orientaci. Mezi nimi je vám dovoleno libovolně přepínat a to za pomocí klávesy TAB.

Celkově ale CityBan hodnotím kladně. Svůj podíl na tom má zejména počet levelů a jejich rozumně nastavená obtížnost, které budou zpočátku stačit i méně zdatní a časem se samozřejmě propracují. Ani grafika není nejhorší, byt mohla být o fous detailnější.

 

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

59 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 13 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Rearmed Trials
Samurajská Rearmed Trials vás zaskočí brutálním tempem soubojů

Bojovka Rearmed Trials vám zprvu přijde jako hektická a skoro neovladatelná akce. Postupem času, pokud se nenecháte vysokou obtížností zdeptat, se ale promění...  celý článek

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

Frostbite
Ve Frostbite před vražedným mrazem nikdy skutečně neuniknete

Smrtící organismus na polární stanici ve Frostbite se sice nepřeměňuje v nechutná monstra, jako ve filmu Věc, ale jinak se chová podobně. Mnohem silnějším...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
VEDOUCÍ PRODEJNY - CHODOV

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 20 500 - 25 500 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.