Ač se to možná nezdá, závodní hry zrovna nepatří mezi snadno stvořitelné hry. Více než u akčních stříleček u nich záleží na fyzikálním modelu a více než u strategií u nich záleží na bezproblémovém ovládání. A pokud nemají libovou grafiku, masy na ně snadněji zanevřou. To jsou tři prvky, ve kterých freewarové hry mnohdy pokulhávají. A právě na podceněném fyzikálním modelu dojíždí i dnešní wipeoutovina jménem Cloud 9.
Cloud 9 představuje závody, ale nikoliv typické automobilové či motorkové závody, nýbrž futuristické závody vznášedel tak, jak je ukazuje třeba Star Wars: Episoda I. V Cloud 9, pravda, nejsou tak barvitá prostředí (konec konců, hra obsahuje pouhou jednu mapu; další snad v budoucnosti), ovládání vznášedla je ale totožné – je třeba si dávat pozor na plyn a pokud v zatáčkách budete správně zpomalovat, vítězství vás nemine. Vznášedla mají šílené zrychlení (ven z trasy ale nelétají), takže pozor na škrábance.
Zajímavějším zpestřením je systém energie, která slouží jako healthbar (životy), ale zároveň si z ní můžete krást dodatečné zrychlení. Ze závodních plavidel Cloud 9 nabízí typický výběr od pomalých tanků po superrychlé akcelerační vznášedla. Pouze jedna piha čeří jinak dobrý výběr – ve hře nejsou žádné zbraně a zmiňované životy slouží pouze k jejich převádění na rychlost, čili ve finále se z převádění energie klube naprosto zbytečná vlastnost hry. Gratulujeme.
Když jsem v úvodu nakousl grafiku, po téhle stránce se Cloud 9 nemá za co stydět (na freeware scénu, že). Nechybí ji punc unikátnosti, protože je vyvedená v komiksovém cel-shadingu, kdy jsou plochy 3D modelů obražený černou linkou. A co je důležitější, je perfektně plynulá, takže omamný pocit z rychlosti se jen tak neztratí. Hra navíc umožňuje hrát také v tradičním split-screenu, čímž ji opět naskakují body k dobru.
Byť je Cloud 9 teprve v rané fázi vývoje, už nyní lze poznat kus práce. Před tím, než hodnocení půjde s klidným svědomím moct zvýšit, ale bude třeba zapracovat na humpoláckém fyzikálním modelu a vychytat jednotlivé nápady. Nezbývá než doufat, že vývojáři z Rockin' Moses svou hru dodělají do finální fáze. Závodních her na scéně příliš není.