Cottage of Doom nás zavede na malou obrazovku v jejímž středu se nachází poměrně rozlehlá dřevěná chajda. Z té se okamžitě vynoří vaše maličkost vybavena střelnou zbraní. Jak jste již mohli stihnout postřehnout z poměrně zajímavě zpracovaného intra, skutečně se tento na pohld obyčejný dům nachází pod intenzivním náporem nemrtvých zombíků dychtících po lidské krvi. Pokud podobnou situaci komentujete jen stejně děsivými výkřiky jako jedna ze slečen v intru, čeká vás jistě ještě mnoho překvapení.
Zpočátku je situace více než poklidná. Vyjdete na klidné zápraží před domem a začnete se procházet po upraveném trávníčku. Čas od času potkáte zombie, která ovšem pochoduje sama a vidíte ji s takovým předstihem, že se na ni zvládnete připravit, i kdybyste nechtěli. Ono vlastně není ani jak se připravovat, jediné, co od vás bude požadováno je blesková likvidace za pomocí střelné zbrani s poměrně bohatým zásobníkem, která vám byla do začátku propůjčena. Mířit je třeba přesně, situace totiž velice rychle zhoustne a každá střela která mine může znamenat nebezpečné přiblížení zombíka směrem k vám a s tím spojené ohrožení na zdraví. K tomu bude docházet zejména později, když se obrazovka nemrtvými téměř zcela zaplní a vy již pomalu nebudete mít ani kam ustupovat.
Hra má bohužel také několik nedostatků. Příliš se mi nelíbil černý prostor ohraničující celé prostranství. Pokud se totiž přesunete až do nejkrajnějšího rohu zelené oblasti bude tato plocha zabírat velkou část vaší obrazovky což nepůsobí zrovna nejestetičtěji. Co se dalších drobností týče, trochu směšně vypadá to, že hrdina před sebou tlačí již mrtvé zombíky. Místo toho, aby je prostě jen bez všimnutí překročil, jako by to asi mělo fungovat.