Oproti zmiňovaným ale na první pohled zaznamenáte jednu novinku a tím jsou celé tři dimenze, což do hry přidává nový rozměr i po hratelnostní stránce a všichni ti, kdo kdy hráli 2D Trona mi bezpochyby dají za pravdu.
Začínáte v čistém prostředí omezené velikosti, kde se vedle vás nachází ještě několik protivníků. Ovládáte malou lodičku, která však díky snímání z pohledu první osoby vidět nejde. Zato můžete bezpečně sledovat své protivníky, kterak jako vy bloudí virtuálním světem a kam zavítají, tam za sebou zanechají souvislou čáru., přičemž často kličkují a tak v původně prázdném nekonečno připomínajícím vesmíru vzniká stále hustější síť z těchto čar složená. Váš úkol je pak velice prostý – přežít a snažit se aby se to samé nepovedlo i vašim kamarádům. Rozhodující je vaše skóre, které musí dosáhnout určité hranice, čehož dosáhnete jak pouhým bloumáním po okolním světě, tak i likvidací nepřátel za použití některé ze zbraní.
Druhou možností je provádění triků, což je u podobných her alespoň pro mě novinka. Všechny dostupné naleznete po zvolení příslušné možnosti v menu a vedle suchého popisu si je můžete i jednoduše vyzkoušet za přítomnosti virtuálního učitele, který vám radí co a kdy mačkat. V reálu je jejich realizace již podstatně složitější. Ani ne tak ze začátku, kdy je ještě herní svět nezaplněn, postupem času se ale bude jednat o pekelně složitý úkol. A to zvlášť dodám-li že každou srážkou s vaší či protivníkovou zdí přicházíte o cenné bodíky vašeho štítu, což v případě, že jej vyčerpáte úplně znamená konec hry. Důležitá pak je informace o kombech, což je v podstatě série za sebou provedených triků. A jak to funguje? Povedete jeden a v dolní části obrazovky se objeví počítadlo odměřující váš čas. Pokud se vám podaří do doby než zcela vyprší provést trik další, začne nové odpočítávání a to až do té doby, než to nestihnete a na obrazovku se vám vypíše informační tabulka týkající se vašeho posledního výkonu a na konto vám přibudou nějaké ty bonusy.
Celkově mám ale z Counterclockwise rozporuplné pocity. Na jednu stranu skvěle simuluje zdánlivě nekončený svět a zakomponování triků byl prostě krok správným směrem. Na druhou stranu na mě 3D svět působil vcelku chaoticky, občas bylo dost velký problém se v něm zorientovat a srážky jsou takřka na denním pořádku. I přes to se jedná o doposud neviděnou novinku, která se řadí mezi ty lepší účastníky letošní RetroRemakes Competition.