Cílem hry je jednoduše dosáhnout exitu v každém z levelů, které jsou co do velikosti poměrně miniaturními. Přesněji řečeno se odehrávají na prostoru jedné jediné obrazovky, z níž navíc alespoň v začátcích zabírají jen opravdu malý zlomek. Zbytek je doplněn černým pozadím a rozhodně bychom se na autory nezlobily, kdyby ho třeba jen lehce pozměňovali, ale tak to je v celkovém měřítku malý detail. Daleko důležitější jsou základní herní pravidla, jež vám vysvětlí tutoriál v prvních třech levelech. Ty jsou poměrně rychle a nezabíhají zbytečně do krajností. Pouze vás seznámí se čtyřmi různými druhy zbraní, jež bude třeba pro postup k exitu využít. Tři z nich jsou střelné a jejich zvláštní odlišností je barva, stejně jako tvar. Díky tomu je správně rozeznáte, stejně jako na první pohled poznáte, kterou z trojice použít na co. Všechny tři navíc spojuje jedna nepříjemná věc – nedostatek projektilů. Ten pocítíte opravdu hodně, v celkovém měřítku bych to označila jako problematickou část hry. Projektily jsou totiž napočítány přesně na akce, které musíte provézt a pokud se vám snad omylem na samotném závěru podaří vystřelit jeden projektil omylem do vzduchu nebo se netrefíte, nezbude vám nic jiného než celou misi prostě restartovat.
S těmito třemi zbraněmi se budete výhradně strefovat do stejně vypadajících i zabarvených boxů, čímž necháte vždy jeden jediný na místě zmizet. Ty budou zpravidla poskládány na sebe a nebo umístěny na jedno speciální bedničce, která je drží ve vzduchu. Ustřelením spodní části se tedy většinou spustí zbytek na ní stojících kostiček směrem k zemi – a tak vám třeba vytvoří potřebnou cestičku. Poslední zbraní, o níž jsem se doposud nerozepisovala, je bomba. Ta slouží k detonování zbývajícího druhu kostiček. Vše funguje klasicky – prostředním tlačítkem myši bombu položíte, poodstoupíte kousek dozadu a čekáte, až se vám cesta uvolní.
Po grafické stránce patří Crab Blaster mezi jednodušší záležitosti, stojící někde na pomezí mezi kvalitou a průměrem. Vzhledem k originální hratelnosti a dobře vymyšleným pokročilým levelům si ale projekt sedmičku nepochybně zaslouží.