Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crawl připomene staré časy her na hrdiny

  20:00aktualizováno  20:00
Crawl se podobá starým dobrým hrám na hrdiny z vlastního pohledu (tzv. dungeonům) a připomene zapomenuté klasiky herního pravěku. I přes vysokou obtížnost velmi slušně pobaví.
75

Crawl

Platforma: Freeware
Výrobce: JMRante

  • pěkná, minimalistická grafika
  • hudba a měnící se prostředí
  • připomene časy starých her na hrdiny
  • přepísknutá obtížnost

Stáhnout
Crawl

Hra Crawl je zvláštní kombinací několika jinak poměrně odlišných herních žánrů, totiž krokovací hry na hrdiny ve stylu starých dungeonů, průzkumnické adventury a logické hry. To vše v přitažlivém retro kabátě, který připomíná první trojrozměrné hry na hrdiny jako třeba ty ze série Might and Magic.

Hráč se nachází ve snovém světě jako z pohádky. Vše kolem je však skutečně jen sen. V kratičkém úvodu do příběhu je naznačeno, že hrajeme za odborníka na psychologii, který se pomocí pokročilých metod dostává hluboko do mysli pacienta, aby mu ulevil od všech strachů a hrůz. Hráč se může pohybovat jen po čtvercích jako ve hrách na hrdiny z pohledu vlastních očí někdy z počátku devadesátých let.

Crawl

Na první pohled je Crawl, alespoň co se týče vizuálního zpracování, až nápadně podobný Minecraftu. Skutečně, dalo by se říci, že první výjev je skoro totožný: pěkné a pohodové prostředí v retro stylu, zpěv ptáků, zvuk tekoucí vody a šumění stromů ve větru. Na rozdíl od Minecraftu je však Crawl velmi lineární záležitost a nenabízí přílišnou svobodu, maximálně tak dvě až tři ohraničené cesty, kudy se dá vydat.

Crawl

To je zajímavé zvlášť proto, že Crawl si velmi zakládá na prvcích průzkumu okolí. Třebaže není možné se vydat mimo vyznačenou stezku, existuje spousta odboček, na jejichž konci většinou leží truhla s nějakou odměnou.

Tou je buď jeden z fragmentů mysli, které je třeba sbírat a jejichž nalézání tvoří jediný úkol ve hře, nebo život, či nějaká nová schopnost. Těch je celkem devět a v podstatě zastupují cosi jako magii. Pomocí otevření je možné otevírat zamčené truhly a dveře, pomocí "kouzla" blok pak třeba zblokovat blížící se projektil a tak dále.

Crawl

Velkým problémem je vysoká obtížnost. Na neintuitivní ovládání je třeba si zvykat a každá smrt citelně bolí. Zabije vás v podstatě cokoliv a protože počet životů je omezený, máte na celou hru jen několik pokusů. Nehledě na to, že po smrti musíte začínat celou úroveň znovu.

Mnohdy je třeba akci velmi přesně načasovat, jako při uhýbání před smrtícími pastmi, což je mnohdy skoro nemožné. Ale komu vysoká obtížnost nevadí, ten najde ve hře Crawl originální zábavu v pěkném provedení. A navíc je poměrně dlouhá.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

75 %

Hodnocení čtenářů

44 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 12 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

IN
IN je pohodový a nenáročný, i když trochu krátký puzzle

IN je zajímavá puzzle hra s originálním principem, který vám asi mozkové závity nijak moc nezavaří, ale na druhou stranu překvapí hloubkou problémů, které...  celý článek

Purgatorium: A Family Torn Apart
Purgatorium je drsný hraný horor s ještě drsnější obtížností

Od tvůrců Trip To Yugoslavia přichází další hraná adventura, tentokrát hororová s temnou a příjemně tísnivou atmosférou. Bohužel, vysoká a chyby nepromíjející...  celý článek

Symmetry
Symmetry je děsivý výjev ze života s psychickou chorobou

Pokud se považujete za perfekcionisty, pravděpodobně vás Symmetry vyděsí. Mít v životě všechno pěkně „na svém místě“ je však mnohdy těžší, než se zdá. Zvlášť...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.