Crimson Road - zapněte stěrače!
Tradiční setting nikoho nepřekvapí – svět je znovu zničen spoustou zombie mutantů a váš hummer s křesťanským křížem na kapotě se jimi musí probít na waypoint, vyznačený rovněž křesťanským křížem. To celé na několika opakujících se mapách.
Pod záplavou všech těch Gamemaker her vás rozhodně hned udiví trojrozměrná grafika. Zombie mutanti se na váš osamělý hummer valí po stovkách, naštěstí i kulomet v hummeru má bezedný zásobník. Kromě kulometu máte k dispozici i miny (v podstatě k ničemu), raketomet (v podstatě k ničemu) a plamenomet (k ničemu).
Grafika obecně je na úrovni jednoduchého budgetu, čili převyšuje řadu jiných freeware her. Zpracování se na hodnocení podílí nejvyšší měrou. Exploze střídá explozi, po mutantech zůstane na zemi řádná kaluž rudé tekutiny, nábojnice z kulometu odlétávají divoce stranou. Cool efekt v praxi.
Jak je už ale pro freeware tradiční, autoři si uložili náročnější úkol, než který byli schopni realizovat. I se všemi těmi prima proprietami se hra velmi brzy omrzí. Na vině je nudné složení misí. Ty se skládají pouze z likvidace mutantů a přejíždění z waypointu na waypoint. Nejde o nic jiného, než několika druhy zbraní kosit mutanty, a následně přejet mapou na další místo, kde děláte totéž. A takhle pořád dokola.
Nechápu proč. Stačilo vložit minimální úsilí do trochu zajímavějších misí a příběhu, z fleku mě napadá tucet možností, a hratelnost by doznala značného boostu. S tím souvisí i příliš jednoduchá obtížnost. Aby vás zombie mutanti zabili, musíte se opravdu hodně snažit, například ode hry odejít uvařit si kafe, nebo si dát sprchu. Jednoduchost ve hrách dosáhla dalšího mezníku.
Ne zrovna nejlepší dojem dokončují maličkosti, které by na povědomí nepřišly, pokud by nešlo o tak dobře vypadající titul. Mapy jsou stále na jedno brdo, prostředí nelze jakkoliv zničit, stromy neporazíte ale projedete jimi atd. Opravdu by byl takový problém udělat o jeden model zničené budovy více? Opravdu by tým natolik zatížilo udělat porazitelné stromy?
Sečteno podtrženo, Crimson Road je oddechová záležitost na půl hodiny – sice nabízí více misí, ale přestane vás brzy bavit. V zahraničních recenzích se o hře mluví jako o zklamání a udílí se jí div ne mínusové hodnocení. Přiznám se, že nechápu proč. Crimson Road jistě má svoje značné chyby a repetetivní hratelnost, ale podle mého klady o prsa převyšují zápory. Jde o to, nakolik chcete u hry bezmyšlenkovitě kropit a nakolik chcete něco více.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 15 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!