Cube The Game - Tak to jsme úplně v ... kostce.
Cube The Game
Platforma: Freeware
Výrobce: Black Rat Studios
- námět
- nutno používat mozek
- technicky nezvládnuté
- velmi rychle začne nudit
- nevyužitý potenciál předlohy
- hra dost často spadne
Cube6
Pamatujete se ještě na kanadský film Kostka z roku 1997, nebo alespoň na některý z jeho následných "pokračování"? Je pravda, že já ano, ale na tom není nic divného, neboť já disponuji pamětí na hlouposti přímo úctyhodnou. Pokud vás však tento filmový počin minul, vězte, že se jedná o poměrně originální sci-fi horror, apelující na poměrně jasnou oblast lidského strachu a tou je nevědomost a pocit bezmoci či beznaděje. Parta poměrně různorodých osobností je uzavřena v podivné ubiakci, nevěda jak se to přihodilo, že po krátkém "šlofíku" doma na gauči během fotbalového poločasu, se probudí v místnosti, která vypadá jako taneční sál na borgské lodi. Dezorientace a pocit, že konec zápasu již nikdo nestihne ale není to nejhorší co je zde čeká. Brzy si celá parta uvědomí, že se nacházejí v labyrintu ve tvaru Rubikovi kostky, tvořeném víceméně naprosto stejnými a fádními místnostmi a jejich jediným potěšením zde je pocit z možnosti výběru několika dveří, které jednotlivé buňky bludiště spojují. Ovšem i tento pocit brzy odezní při zjištění, že správná cesta ven je jenom jedna a ve špatných místnostech na ně čeká tu ošklivá a tuhle zase ošklivější smrt způsobená přichystanými pastmi. Pouze jejich spolupráce je nakonec dovede až na konec filmu, který není ani zdaleka tak špatný, jako jeho následná pokračování. No a dnes zde máme freewarovku, která hraje právě na tuto notu. Nebo spíš jen brnká.
Adventura od týmu BlackRat Studios je poměrně nezvyklá, neboť nám trošku sráží standardy pro poznávání adventur. Ve hře nevedete s nikým rozhovory, nepostupujete v žádném příběhu, ani nekombinujete žádné předměty. Celá herní náplň spočívá pouze v tom, že procházíte různě barevné místnosti labyrintu a podle číselného kódu pod každými dveřmi dle vlastního logického uvážení postupujete směrem ven, pokud možno skrze místnosti bez pastí. Hra je spíše logickou zábavou, než pravověrnou adventurou a vše tedy spočívá ve správném rozluštění kódů, což může někomu trvat chvilku (Zvlášť pokud jste viděli film.) a někomu chvilku o dost delší. Ti, co už nyní luštění "čísélek" pod nějakými vraty považují za odporně nudnou a zvrhlou zábavu, už můžou přestat číst a jít o dům dál. Mě toto nijak nevadí, naopak shledávám mnohokrát hádanky ve hrách za osvěžující, ale s Cube The Game mám problém.
Prvním, co mě napadlo, když jsem byl vržen do hry bylo, že je vlastně velká škoda, že ač je hra inspirovaná filmem, nejzábavnější na onom "bajáku" bylo stejně to, dívat se, jak se ubozí "soutěžící" roztékají, jsou rozmixováni, rozřezáni, probodáni, upalováni či udušeni po tom, když vešli do špatné místnosti s pastí, ve hře hrajete pouze vy a nikdo jiný. Je to pochopitelné, přece jen jde o logickou cestu, ale v jeden moment jsem se stejně přistihnul při myšlence, jak zábavně by působila situace, kdy byste zaveleli nějakému NPC: "Marš! Do té místnosti!" a takto čistě empirickou metodou za pomoci řevu vašich umírajících postav zjišťovali, ve které z místností je past. Takto na to máte pouze ony číselné kódy. Bohužel další zábavnou věcí, kterou jsem vyjmenoval, byly na filmu ony pasti – jejich různorodost a nehumánost s jakou pracovaly. Ve hře jsem se naproti tomu setkal pouze s tyčemi, nebo snad bodáky vyjíždějícími z podlahy, což je tak vše co z oněch smrtelných pastí ve hře zůstalo. Pravděpodobně by do hry šli implementovat i další nápadité "nástroje smrti", bohužel zde využitý engine není pro hru to pravé. To je asi také má největší výtka. Využití starého Game Makeru je nešťastné řešení. Nezáživná grafika a zvuková strohost to potvrzují. Nesčetněkrát více by se pro hru tohoto typu hodil například, již před nějakým časem uvolněný Quake 3 engine, kde by nápaditost (Pokud by tedy autoři chtěli zapracovat.) a atmosféra dostala nových mezí. Jistě by pak byla i hra více stabilní, neboť po každé smrti či snaze o uložení hry (Ano, i mocným zaklínadlem Save/Load by se hra dala dohrát, aniž byste rozluštili kód dveří.) mi celý program spadnul v kritické chybě. To samé i s položkou Help v hlavním menu.
Je to škoda vzhledem k potenciálu předlohy. Pokud by se vzal kvalitní engine, přitvrdilo by se hlavně co se týče technické stránky věci a přidalo by se pár nápadů, pak by to byla zdařilá logická záležitost. Pokud se však celou dobu mýlím a autorům šlo pouze o to luštění číselných kódů a postup vpřed naprosto stejnými místnostmi, tak ani pak svého cíle nedosáhli. To by hra musela jí alespoň uložit, či se po každém pokusu o načtení nezhroutit.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 19 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!