Cubic Conundrum - pan Rubik by se divil
Logický hlavolam s názvem Rubikova kostka zná snad každý. Mistrovství v rychlém otáčení barevnými kostičkami tak, aby všechny byly na jedné straně, je do jisté míry otázkou cviku a také štěstí. Autor dnešní hry se nechal Rubikovou kostkou rovněž inspirovat. Z původní myšlenky ovšem zachoval pouze hrátky s barvami a celý princip postavil vzhůru nohama. Celé okolní prostředí je tvořeno kostičkami a dosažení určitého barevného souladu má na starosti jediná malá kostička. Vznikl tak celý svět složený mnohonásobnými kostkami, v němž musíte přijít na správnou kombinaci, abyste se v levelu posunuli dále.
V každé části na vás čeká dílčí úkol, obarvit určitou barvou kostku s příslušným orámováním stejné barvy. Vaše ovladatelná kostka přitom funguje jako malířský štětec, kterým nejdříve obarvíte jednu nebo více stran a pak se po kostkové podlaze dokoulíte k rámečku. Musíte přitom jednat tak, aby se obarvená strana nedostala do kontaktu se zdí nebo podlahou a o svou barvu tím nepřišla. Výjimku tvoří pouze čistě bílé kostky, které lze obarvit a plní funkci jakéhosi záchytného bodu. Jakmile danou kostku obarvíte, aktivuje se v levelu určitá funkce– odstraní se třeba překážka v cestě, spustí se výtah, jenž vás přenese na další patro atd. Váš postup pak pokračuje u další barvy. Vyřešením všech barev v levelu se musíte dostat až k exitu v podobě černé kostky. Na první pohled připomíná Cubic Conundrum stařičkou arkádu Marble Madness, ve které jste váleli v kostečkovaném světě kuličku z kopce a do kopce. Okolní plochu můžete libovolně otáčet a přibližovat nebo měnit pohled kamery, což využijete hlavně při pohybu poblíž zdí.
Ačkoliv se to může na počátku zdát nemožné, tak i s velmi omezeným počtem pohybů kostky a minimem doprovodných efektů (jako změna směru kostky), se autorům podařilo vytvořit 25 různorodých levelů. Bohužel mi přišli poměrně zdlouhavé a raději bych uvítal menší svět třeba se třemi barvami a hlubším propracováním a více možnostmi. I přesto přináší Cubic Conundrum do žánru mozkomorů něco zcela nového.
Hra byla naprogramována v Gamemakeru, který sice není ideální na tvorbu her v 3D, ale chování kamery a ovládání je velmi intuitivní. Horší už je to se samotnou grafikou a vyhlazováním hran, kdy plocha snadno splývá v jednolitou směs. Po dohrání levelů se můžete zlepšovat v dosaženém čase dohrání nebo snižovat počet nabarvených kostek nutných ke splnění cíle, což samo o sobě příliš velkou motivací není.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...