Cyfut patří do úzké skupiny her beroucí si za úkol alespoň v osekané podobě převést do počítačové podoby oblíbený sport – fotbal. Místo tradičního mužstva jedenácti sportovců ale po začátku na hřiště naběhne jen dvojice podivně vypadajících hráčů. Těmi jsou speciálně tvarované potvůrky, ze spodu zcela rovné, nahoře naopak zakulacené do malého obloučku, k čemuž nedošlo jen tak náhodou. Právě tato vlastnost totiž výrazně promluví do celkové hratelnosti.
Cílem samozřejmě je nastřílet co nejvíce gólů, přičemž k výhře v takovém zápasu úplně postačí dosáhnout limitu gólů, který si ještě před započetím hry můžete sami nastavit. Skórovat zde při tom nebude až tak složité, jako je tomu v případě reálného fotbalu. Hrací plocha je totiž jen opravdu malá a stačí jeden správně namířený kop a míč je v síti. Jak jsem se již zmiňovala, velký důraz bude hrát také tvar obou hráčů, kteří po sobě mohou klouzat, najíždět na sebe a tím třeba i přerušovat útočnou akci protivníka, který bude ve většině případů nejspíše řízený umělou inteligencí. Ta je na slušné úrovni a stane se vám velice důstojným protivníkem. Pokud budete chtít vyhrát bude třeba již při úvodním vhazování správně odhadnout chování protivníka a zabránit mu v první akci, která může být mnohdy i tou poslední. Vedle posunování vpravo a vlevo totiž dokáže hlavní hrdina vyskakovat nahoru, kdy se budou oba najednou třeba i ve vzduchu srážet, narážet a potkávat, což je vlastně celým smyslem hry. Ta je navíc mnohdy pořádně rychlá a většinou nezabere ani více než jednu minutu. To ale vůbec nevadí – aspoň takových zápasů ve volné chvíli zvládnete sehrát více.
Grafická stránka se zrovna moc nezdařila. Pozadí je tak trochu jednoduché, stejně tak i hlavní hrdinové, sic si na sebe mohou obléct několik různých trikotů a přebarvit je do několika barev, za chvíli se prostě okoukají.