Dark Future RTS – temná strategie
Dark Future RTS
Platforma: Freeware
Výrobce: suremapper
- Pestrá škála jednotek a budov
- Všeobecně nepřehledné
- V RTS není možné držet si přehled o všech frontách
darkfuture_poster
Mám opravdu hodně rád Civilization (kdyby vás už začínaly nudit tyhle "mám rád" úvody, dejte vědět), je to moje úplně nejvíc nejoblíbenější hra všech dob. Ačkoliv ji určitě neumím tak dobře, jako různí fanatici hrající na největší obtížnost, troufnu si říct, že mám do Civky určitý nezanedbatelný vhled. Minimálně dost velký na to, abych o Dark Future RTS už takhle na úvod recenze mohl napsat, že je to i na freeware poměry její mimořádně špatně vytvořený klon.
"Hej, vytvoříme supr komplikovanou globální strategii, ale tahy dneska už prej nikoho neberou, co s tím?"
"Kašli na tahy, kdo potřebuje čas na přemýšlení, když si hru může zapauzovat. Uděláme to v RTS!"
"No bomba! Hlavně ještě potřebuje nějaký hodně dementní příběh, třeba to odláká pozornost od nepřehlednosti hry."
Nějak takhle zřejmě vypadal konstruktivní brainstorming vývojářů Dark Future RTS. Jedná se o na první pohled zajímavou kombinaci právě Civilization (budování jednotek a budov ve městech, přesouvání armád po kontinentech) a klasických real-time strategií typu Age of (těžba surovin, vývojový strom jednotek). To celé je umístěno na rozsáhlá kontinentální bojiště 25. století, kdy lidstvu došly suroviny a novou světovou válku tak národy vedou pomocí pikošů a koní a největším hi-end kouskem ve výzbroji je primitivní kanón. Je neskutečné, že si problémů hry nikdo nevšiml nejpozději během betatestu.
"Není trochu zvláštní, že na mě útočí nepřátelé ze tří světových stran?"
"Ale vůbec ne, hra totiž neustále náhodně generuje aliance, takže chvílema jsou některé tvoje strany kryté spojenci."
"Jenže ti spojenci se zase můžou brzo nato stát nepřáteli, nebo ne?"
"Můžou, to je prostě jako v reálným životě. Vezmi si třeba Polsko za Druhý světový."
"Máš pravdu, za tohle nás budou nosit na ramenou."
Mohl bych hře vytýkat obludnou grafiku nebo zbytečně komplikovaný a na čísla sázející mikromanagment, obojí ale bledne ve srovnání s mastodontní nepřehledností konceptu hry. Kanada zaútočí na Chicago, tak New York pošle vojáky a zajistí region, mezitím ale Florida napadla a obsadila New York, takže pošleme posily od spojencem hlídaného Detroidu a osvobodíme New York, ale mezitím Kanada zase obsadila Chicago a tak neustále dokola.
Dark Future RTS snad mohl být dobrou hrou, ale přehlednost bojiště i produkce je u real-time strategií snad tou nejdůležitější vlastností. Škoda, snad to příště dopadne lépe.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 38 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...