DEFCON – zgenocidujte je všechny!
DEFCON
Platforma: Shareware
Výrobce: Introversion software
- Simulace atomové války - je třeba říkat více?
- Dovedu si představit více možností...
Demo
defcon_poster
Záblesk trvá okolo patnácti sekund. Pokud nebudou oči chráněny, může nastat jejich vážné poranění až dočasné oslepení. Tepelné paprsky exploze se šíří rychlostí 186 000 kilometrů za sekundu až rychlostí světla. Mohou vznítit požáry až ve vzdálenosti 20 mil od exploze. Mnoho požárů může nastat ve chvíli, kdy paprsek pronikne okny a zapálí záclony, papír, oblečení a nábytek. Tepelná vlna může také zapálit dřevěné budovy.
Atomovou zkázu budete rozpoutávat na jedné mapě celé Země. Na začátku každé hry, kdy ještě platí nejnižší stupeň poplachu DEFCON 5, můžete dle libosti rozmístit několik radarových stanovišť, raketových sil, letišť a námořních flotil. Většina instalací má více využití – raketové sila mohou buď fungovat jako protiraketová obrana, nebo mohou střílet salvy atomovek. Letiště může vypouštět stíhačky nebo bombardéry. Protože instalací je omezený počet, musíte bedlivě uvažovat kam s nimi.
Napětí mezi národy (ve shareware verzi pouze dvě frakce, v plné až šest) se snižujícím se DEFCONem postupně eskaluje. Při DEFCON 3 vypuká konvenční válka. Námořní flotily se střetnou v boji o přístup k protivníkovým břehům, vítěz často bere vše. Už námořní bitvy by mohly vydat za samotnou hru. Bitevní lodě v první linii odpalují řízené střely, letadlovky za linií se snaží vyslat na podporu maximum bombardérů a stíhaček, ponorky se snaží potichu se proplížit kolem téhle maškarády a dostat se na klíčové pozice.
Tady několik chlapců ukazuje co dělat, pokud zrovna nejste ve třídě. Toto byste měli udělat, pokud budete na chodbě. Skrčit se a přikrýt, co nejtěsněji ke zdi. Pamatujte, pečlivě přikryjte svou tvář a zátylek. Snažte se vyhnout místům s okny nebo dveřmi se sklem. Pokud je tlaková vlna rozbije, letící kusy vás nepořežou.
Ve chvíli, kdy se na obrazovce napíše DEFCON 1, jde do tuhého – odemyká se možnost použít jaderné zbraně. Nemluvíme jen o mezikontinentálních střelách uzamklých ve vašich silech, ale i o bombách uvnitř ponorek a bombardérů. Ačkoliv na mapě vidíte nepřátelské města, nevidíte cizí vojenské instalace, alespoň ne dokud se poblíž nedostanou konvenční jednotky. Raketové sila se také odhalí ve chvíli, kdy vystřelí první atomovku. Vyplatí se tedy počkat na protivníkovu salvu a ideálně hned zacílit jeho vlastní sila. Nikdo při smyslech nevystřelí na nepřítele jako první. Ve hře více hráčů je taktika a psychologie samozřejmě mnohem rozmanitější.
Atomové šílenství se rozpoutá v celé jeho děsivosti, ale přesto zůstává správnému stratégovi dost možností, jak minimalizovat škody. I když necháte všechny sila v módu protiraketové obrany, nezastavíte celoplošný útok. Pokud máte nepřátelskou flotilu pobřeží, nejspíše hodně rychle prohrajete, protože salva z ponorek a bombardérů se sestřeluje mnohem hůře, než rakety přilétající po elipse od severního pólu. Nepřátelské lodě u vašich břehů navíc uvidí vaše instalace a brzy na to můžete očekávat další salvu.
Taktika se radikálně mění podle toho, jestli spolu bojuje třeba Evropa s Ruskem (kteří si vidí polovinu instalací od počátku hry) nebo třeba USA s Čínou (u kterých více než cokoliv jiného rozhoduje námořní válka o Pacifik). Po první vlně můžete přijít až o dvě třetiny svého arzenálu aniž by jste protivníka vůbec efektivně zasáhl – v takový okamžik pochopíte proč máte k dispozici tolik atomovek; je nutné být schopný vrátit úder i pokud vám nepřítel vyřadil sila a letiště. Nakonec “vítězí“ ten, který zabil více nepřátelských civilistů a sám přišel o co nejméně – někdy budete mít štěstí a přijdete “jen“ o několik miliónů, jindy se oba státy vybombardují do doby kamenné a rozhodne několik miliónů přeživších.
Tato (obrovská) destrukce by vznikla následkem jediné bomby. Nicméně, exploze jediné bomby je nepravděpodobný scénář. Realistický scénář celoplošného útoku na oblast Londýna by obsahoval až třicet podobných bomb, mnoho vybuchujících ve středu města. Z této nepředstavitelné destrukce vzniká další problém – kolem třetiny vybuchne na povrchu. Tyto vytvářejí spad.
Jak jsem řekl v úvodu, recenzovat DEFCON může být trochu zbytečné, protože koho koncept zaujal, ten ho zřejmě vyzkoušel už před dvěma lety. Na druhou stranu se jedná o hru, která už z principu nestárne, její prezentace jaderné apokalypsy má svou uměleckou hodnotu a ačkoliv jsem DEFCON vyzkoušel už kdysi, i dnes mě pobavil se stejnou intenzitou.Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 93 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...