Doporučujeme

DeMorte - prázdnota a strach

  • 1
Nikde nikdo, prázdná základna, prázdná pracoviště a majestátní, temné prostory tisíce let starých chrámů. A ano... strach, všudypřítomný strach. Taková bude adventura DeMorte od Nihilis Games. Čtěte naše exkluzivní první dojmy.

DEMORTE
Autor: Nihilis
Vyjde: ?/2005
homepage
DeMorte Nihilis Games, team leader Narco. To nejsou jména, která by vypovídala o kdovíjak pozitivní životní filozofii. Jak je tomu ve skutečnosti, těžko říct, každopádně tituly z dílny tohoto českého mistra umění adventure to zatím potvrzují. Název zrušeného projektu T.M.A. hovoří jasnou řečí, dokončené Mrtvé město je potom tak depresivní a prosycené atmosférou zmaru, že se jen těžko hledala negativa, jež by se dala silnému zážitku vyčíst. Jasně nejlepší adventura minulého roku zaujala zejména svou skladbou: vše grafikou počínaje, přes návrh lokací, vyprávění děje, až po výtečnou hudbu hrálo svou roli při vytváření perzistentního světa. Hráči se do něj ponořili - a vysvobozením byl až chytrý zvrat v závěru. Úspěchu se dočkala i anglická verze, a tak není divu, že herní publikum (novináře nevyjímaje) netrpělivě očekává, co dalšího z dílny Nihilis Games vypadne.

Přestože se poměrně nahlas hovořilo o Mrtvém městu 2 a v jednu chvíli to vypadalo, jako by už byla ruka v rukávě, Narco se nakonec vydal jinou cestou, cestou nové, originální zápletky DeMorte. DeMorte I když: právě o té novosti by se dalo polemizovat. Docela určitě to nebylo z nedůvěry k vlastním scénáristickým schopnostem, každopádně si ale k realizaci vybral povídku V horách šílenství mistra hororu Howarda P. Lovecrafta. Její děj se odehrává na vzdálené planetě. Archeologická výprava tam odhaluje fantastické, tisíce let staré nálezy. Když ale na povrch přilétá nákladní loď pilotovaná osamoceným mužem, aby doplnila zásoby, základna zeje prázdnotou. Kam se všichni poděli? Na schovávanou si asi dobrovolně nehrají, takže je lidskou povinností pokusit se poodhalit roušku záhadě jejich zmizení.

Koženou bundu přes záda, odvahu do hrsti a pátrání může započít. Demoverze, kterou Plné hry získaly exkluzivně přímo od autora, byla zatím spíše jen technologickou ukázkou o několika málo lokacích, kdy se hlavní postava ještě ani nestihla ponořit do labyrintu archeology odkrytých paláců, chrámů a chodeb s podivným kultovním významem. Zato ale naplno předvedlo vyspělost enginu a zpracování, které posunuje hranici audiovizuální kvality u českých amatérských projektů zase o něco dál. Čím? Wintermute engine českého DeMorte programátora Mnemonica, jenž se stal hybnou silou DeMorte, už od posledního updatu umí pracovat se 3D postavami: a přesně toho DeMorte také využívá. Hlavní hrdina je tak precizně vymodelován a animován, což ve spolupráci s renderovanými lokacemi vytváří naprosto perfektní dojem.

K technické stránce patří i ozvučení. Narco už prokázal svůj talent, i DeMorte pak nabídne jeho původní hudbu. Malá ukázka v demoverzi dokázala příjemně naladit, uvidíme, co předvede v hlubších částech hry. Bez zajímavosti není, že se plánuje namluvení minimálně důležitějších rozhovorů. Sama o sobě by byla DeMorte hra hodná nejvyšších očekávání, když už navíc po Mrtvém městě víme, co od Narca čekat za kousky, faktor natěšení se ještě znásobuje. Zkrátka a dobře: vše nasvědčuje tomu, že to bude bomba obřího formátu.


  • Vybrali jsme pro Vás