Ty jsou navíc betonované, což se v poušti až tak často nevidí. Mapy ve hře obsažené jsou si svým způsobem dosti podobné, budete-li si to chtít ověřit, musíte si je všechny postupně otevřít. Zpočátku je totiž k dispozici jen jedna a pro zpřístupnění další je třeba na ni vyhrát první místo v šampionátu. Šampionát je jeden z herních módů, přičemž druhým je time attack, tedy samostatná tréninkový závod, kde se vám na závěr zobrazí čas vašeho výkonu. V obou případech je nutné nejprve vytvořit vlastní profil, do něhož vám bude hra přidělovat virtuální peníze a body získané za kariéru či chcete-li šampionát. Díky tomu se mohly v celé své kráse rozvinou RPG prvky, které získávají na významu teprve v pozdějších fázích. Možností je totiž nespočet – nejen že si můžete z nabídky vybrat nové auto (modely se také odemykají postupně), ale můžete jej stejně jako v řadě jiných závodních her upravit, „vytunit“. Kromě banálního přestříkání kapoty na vámi oblíbenou barvu bych především vyzdvihla možnost přidání nárazníků a jiných zcela estetických předmětů., která ve výsledku zvedají vizuální kvalitu vozu. Ten je mimochodem zpracován na freeware poměry dosti slušně, takže jsou na něm všechny změny vidět bez problému.
Trochu problematičtější je fyzikální model auta. Tenm totiž s realismem mnoho společného nemá, spíše je značně arkádový až nepřirozený. Auto se vám bude velice rychle rozjíždět a v zatáýčkách se chovat všelijak jen ne tak, jak chcete. Dosti podivné jsou i kolize s okolními předměty, auty, či chování vozidla v momentě, kdy najede na písečný okraj. Naopak plusovým bodíkem bych ohodnotila zvuk monitoru ozývající se vždy při spuštění závodu, který celé události propůjčí ten správný závodnický říz. Celkově tedy Desert Race stojí mezi těmi lepšími závodními simulátory z freeware scény, celkově ale zázraky nečekejte.