Diskuze

Jak se vám líbí remake klasické RTS Nether Earth?

Nether Earth ze ZX Spectra bývá označována za vůbec první RTS v klasickém pojetí. Dnes tu máme remake této skvěle hratelné klasiky. Vyrobte si roboty podle vlastního uvážení, zničte základny nepřítele a rozstřílejte jeho jednotky…
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiří Doležal

19. 7. 2008 3:14
nejstarší realtime strategie?

Existuje ještě starší realtime strategie, než je Nether Earth.

Je to hra rovněž pro ZX Spectrum, z roku 1983, s názvem Stonkers.

V reálném čase zobrazuje bojiště v několika zvětšeních (mapa, detaily) s jednotkami různých druhů (auta, takny, dělostřelectvo, pěchota), cílem je dobýt vlajku nepřítele nebo zničit jeho armády.

Bohužel obsahuje jen jednu mapu, bojiště je tedy stále stejné.

Zajímavé je na ní to, že byla napsána přímo ve strojovém kódu, bez použití překladače. Stejně tak grafika byla vložena přímo formou čísel do počítače, bez použití grafického editoru.

Odkaz:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004913"">http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004913

http://en.wikipedia.org/wiki/Stonkers"">http://en.wikipedia.org/wiki/Stonkers

0 0
možnosti

Jaros Miroslav

1. 12. 2004 5:17
To je parada!
Tuto hru som uz nehral aspon 6 rokov, nahodou som nasiel tuto stranku. Cital som diskusiu a potvrdzujem ze hra je zmenena. A stare finty nefunguju. Naozaj sa dalo strielat po robotoch a tu to nefunguje a s tym strielanim tak to ma sklamalo. A neviem preco by nemohli byt nejake rychle tlacitka na strelbu. Napr. 1-canon a 2-laser a pod. alebo som to prehliadol? Ked si chce clovek osobne zabojovat a nielen sa pozerat. Ale aj tak som rad ze tato hra existuje mam velku radost.
0 0
možnosti

Peter Helcmanovsky

29. 10. 2004 11:26
no zatim te konverzi do originalu hodne chybi...
treba: - nejde strilet ponad budovy - zbrane maji spolecnou prodlevu mezi strelami, takze kdyz vystrelite z laseru, nemuzete hned strilet z raket a kanonu, ale musite vzdycky pockat urcitou dobu. (v originalu kdyz mnel clovek chut klikat jak zbesilej, tak to slo a mezitim se mu zase nabil laser) dost se tim snizuji strategicke moznosti ve hre ... :( AI je temer identicke s originalem, ne li jeste o kapku horsi, nechapu kde recenzent videl nejake zlepseni... (ale vzhledem k te osekanosti vlastnosti hry je celkove hra tezsi a vyrovnanejsi, takze to AI myslim docela postacuje na aktualni verzi) Ja vim, ze kritizovat je lehke, a ze kdyby to byla presna kopie originalu, tak by sli nektere ty vlastnosti strelby hodne zneuzivat a hra by byla o hodne jednodussi, ale nether earth je proste moje oblibena klasika a nemuzu mlcet. Radeji meli predelat i ty logicke vlastnosti originalu a vyvazit hratelnost lepsi AI, ktera by je dokazala taky vyuzivat.
0 0
možnosti