Diskuze

Jak se vám líbí hra Psychosomnium?

Že zákonitosti snu se od těch ""normálních"" značně liší, zakusil snad každý krom insomniků. A právě pro ně je tu Psychosomnium - malá exkurze do říše spánku, který dokáže nabídnou mnoho i těm, které nespavost netrápí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ssss

1. 6. 2008 2:27
supr
supr hra..ale neim jak se dstat přes tu velkou propast ve 4. obrazovce :(pls poraďte někdo
0 0
možnosti

Jan Tomášik

10. 2. 2008 5:19
dis2
myslím, že v našem případě se jedná jednoduše o střet dvou pojetí umění. jsem poměrně konzervativní a tudíž vycházím z předpokladu, že slovo umění popisuje dílo někoho, kdo něco umí. to hra, jejíž autor nemá dost trpělivosti aby s jejím vývojem trávil víc než tři dny, nepředstavuje. neboť proti hrám se slušnou herní dobou se nemusí její autor - tedy umělec, potýkat s četnými problémy spojenými s hratelností, či vyvážením, či upadáním hry do stereotypu. není tedy prostor, kde své umění projevit - tedy až na prostor na poli ideje, či konceptu. tyto prvky však dle mého mínění, jsou pouze částí, jež tvoří komplexní umělecké dílo. to, co ty popisuješ nejsou nároky na umění, ale na zábavu. a ano, hra zábavná je, bez ohledu na svou délku, ale o umění se nejedná. můžeme tu teď jistě polemizovat o tom, že je i samotná schopnost vyrobit zábavnou hru je uměním (a ano je), ale to není řeč o ""umění"" o jakém já mluvím..
0 0
možnosti

cichlasoma cichlasoma

10. 2. 2008 6:26
umění
no tak to promiň, ale že hovoříš o umění (natož o umění v užším, ""vznešnějším"" smyslu) a že takové nároky kladeš na recenzovanou hru, jsem dosud nepochopil. sám jsem o umění nelmuvil, jen jsem hru s filmem (ale taky s vidličkou) srovnával a pro potřeby srovnání samozřejmě stačí, aby šlo o film ""umělecký"" jen ve velmi širokém smyslu slova, nijak nepřekračující sféru ""zábavy"". vtipnej komix v časopise, nebo klip k písničce můžou bejt velmi povedený, byť jsou krátký a nejedná se o vysoké umění. jenže i v oblasti ""umění"" se ""vyšší"" umění od zábavy neliší délkou či rozměry díla ani tím, zda autor něco umí - umět je samozřejmě třeba dělat i zábavu - ale řekněme ""(ideovým) obsahem"". osobně jsem zatím žádnou hru, kterou bych zařadil do ""vyššího"" umění, nehrál, pravda je, že jsem se po ní ani nepídil. ale určitě by si u mě hra takové zařazení nevysloužila dlouhou hrací dobou a úspěšným bojem proti stereotypu, tj. úspěšně udržovanou *zábavností*. přijde mi, že po atributech dobře připravené zábavy prahneš u hry spíše Ty a jen kroutím hlavou nad tím, jak můžeš svoje pojetí ""pravého umění"" prohlašovat za konservativní. nevím, proč by v našem případě mělo jít o střet dvou pojetí umění, mám za to, že jde o docela obyčejný rozdíl v tom, co koho baví. mě zkrátka bude nesrovnatelně více bavit zahrát si tři takovýhle hříčky a strávit tim hodinu (pokud možno ne v kuse...) než za stejnou dobu třeba zdolat dvacetinu nějaký FPS - adventury s fotorealistickou grafikou.
0 0
možnosti

cichlasoma cichlasoma

10. 2. 2008 2:27
nechápu.
nerozumím. jak ""nelze hrát""? hrál jsem to asi 20 minut a bavilo mě to. arkádový lítání se včeličkou na konci mohlo bejt na muj vkus klidně lehčí. pobavilo, potěšilo, jako když shlídnu film. přesvědčení, že musí trvat dlouho, než hru dohraju, nedokážu vidět jako ospravedlněnější, než předsvědčení, že se na film nedá koukat, pokud netrvá aspoň hodinu. z mého hlediska soukromý předsudek. v tom, že pro Tebe hra trvající čtvrt hodiny ""není funkční"" je jediný problém, srovnání s designem nic neosvětluje - z hlediska nás, kterým taková herní doba nevadí (ba naopak), se podobáš někomu, kdo chce vidličkou zrýt záhon, a pak ji prohlašuje za ""nefunkční"". že hry s krátkou herní dobou napovažuješ za plnohodnotné, jsme se od Tebe nedozvěděli poprvé, budiž, taky názor, ale možná by ses mohl přeorientovat na psaní o typu her, pro nějž máš více porozumění.
0 0
možnosti

halalik

10. 2. 2008 12:48
Chtělo by to naučit se psát v kratších větách!!! Složitá souvětí o x větách přes půl odstavce nejsou to pravé ořechové... Jinak good, proti sl. Varkočkové příjemná změna. :)
0 0
možnosti

Jan Tomášik

10. 2. 2008 12:03
dis
tvůj argument má jistě smysl, ovšem pouze ve chvíli kdy je řeč o umění (tedy opravdu konkrétně o filmu), za které hry považovat nelze. pojetí a tvorba her se mnohem víc blíží designu, který může být také umělecký, ale přesto musí být stále funkční. což je parametr, který hra, kterou v podstatě nelze hrát (neboť její herní doba je mizivá) nesplňuje.
0 0
možnosti

cichlasoma cichlasoma

10. 2. 2008 11:49
no nevim...
nechci se poustet do diskuse o umeni, ale Tvoje teze, ze hry upadaj, protoze cim dal vic se jich da rychle dohrat, me ponekud zarazi - jestli je u Tebe desetimunotovej film automaticky 9x horsi nez devadesatiminutovej, pak ovsem i Tvoje pausalni hodnoceni ""moderniho umeni"" dava smysl...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

10. ledna 2019

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

4. ledna 2019

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

14. prosince 2018  14:43

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

12. prosince 2018  14:35

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč