Doom 6666 – znovuzrození, anebo hereze?
Doom. Jedno krátké slovo a tolik skrývá. Snad v každém hráči vzbudí nostalgické vzpomínky na žhavící se procesory tři a čtyř osm šestkových procesorů, dlouhé noci strávené nad temnými úrovněmi s plenkami připravenými zadržet náhlý příval strachu a dětské nadšení, které postihlo každého, komu kamarádi prozradili kouzlo kombinací IDDQD, IDKFA či IDCLIP. Ještě více fanoušků a nadšených ohlasů si získal Doom 2 a v době, kdy vychází dlouho očekávaný, technologicky naprosto odlišný a hypem do nebes vynášený Doom 3 je velice dobrá chvíle pokusit se prorazit s vlastním klonem zneužívajícím jméno slavné série na volně šířitelné scéně. Je Doom 6666 jen takovým alibistickým pokusem o přiživení, či přináší něco skutečně cenného z hlediska zábavy? To je těžké rozhodnout, nicméně úspěch má asi dopředu zaručen.
Doom 6666 není pochopitelně ničím jiným, než střílečkou z pohledu první osoby. Spodní lišta připomíná původního Dooma, nechybí obrázek hlavy hlavního hrdiny, celkově se hraje v podobném stylu: o přežití rozhoduje stav brnění, vlastního zdraví, munice ve zbraních – a jedinou novinkou je tak nutnost přebíjení. Každá puška má omezený zásobník, a tak je nutné čas od času vyčkat pár vteřin, než hlavní hrdina střelivo doplní, což je leckdy ve víru boje rozhodující. Jinak hratelnost sestává z klasického procházení plochými levely, zabíjením typických nepřátel vojáky počínaje a růžovými démony rozhodně nekonče a sbírání všudypřítomných bonusů v podobě zbraní, munice i lékárniček. Ovládání je podobné originálu, nicméně autoři vytvořili hru v kompletně 3D provedení. To umožňuje například plynulé rozhlížení pomocí mouse-looku, skákání přes překážky či vymodelování nepřátel, kteří tak nejsou tvoření pouhopouhými 2D sprity. Autoři dále přiblížili hratelnost modernějším akčním titulům jako Half-Life, když implementovali i výraznější logické a dovednostní překážky. Vše se tedy nescvrkává jen na boj, ale součástí hry je i přeskakování přes smrtící kapalinu po bednách, jež jsou tu a tam zalévány, a tak je nutné přesné načasování, nebo proskakování kombinací lasery a jejich různé zapínání a vypínání.
Tato rozmanitost je hlavním kladem Doom 6666. Na první pohled ze screenshotů působí velmi dobře i celkové vizuální provedení, tady už lze ale mít i více výhrad. Problém grafiky je zřejmě nízké rozlišení, a to nejen hry samotné, ale spíše jednotlivých textur, díky nimž vypadá hra značně kostičkovaně a ne úplně hezky (zejména na větších monitorech). Též ovládání není úplně příjemné, protože skákání na A znemožňuje nastavit jako pohybové klávesy W,A,S,D a tedy nutí k nepříjemnému přehmatávání ve chvíli, kdy chce hráč skočit dopředu: musí pustit myš, přestat se rozhlížet a přetáhnout levou ruku z jedné části klávesnice na druhou, což značně omezuje rychlost daného pohybu. Je toho trochu škoda, protože jinak působí Doom 6666 velice příjemným dojmem a rozhodně ho nelze jen tak šoupnout do na začátku popisované alibistické škatulky. Takhle ale asi sedne málokomu…
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 121 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Referent/ka odboru výstavby a územního rozhodování
Městská část Praha 18
Praha
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč