|
Nextcorp patří ke zkušenějším českým vývojářským týmům. Za sebou má například oblíbenou akční hru Satisfaction či vítěze jedné z vývojářských rychlosoutěží, trojrozměrný klon Scorched Earth pod názvem Sentinels. Dostihy 2004 jsou po delší době originálním, nesoutěžním a nereklamním projektem, přestože po stránce game designu autor přílišnou invenci vynaložit nemusel. Na druhou stranu, kritika v tomto směru může být jen těžko oprávněná – to nejlepší, co by kdokoliv mohl udělat, by bylo překopírovat pravidla originálních Dostihů a sázek bez většího přemýšlení a maximálně je vylepšit a pozměnit s přihlédnutím k možnostem PC verze, jež jsou přece jen trochu jiné než u papíru. A co že Nextcorp Team udělal? Přesně tohle, přátelé…
Dostihy 2004 představují v pěkném vizuálním provedení stará známá pravidla. Hrají až čtyři hráči, přičemž cílem je vydělat co nejvíce peněz a zruinovat ostatní v dostihovém světě. Pohyb se odehrává hodem šestistěnnou kostkou, přičemž každé políčko plánu má určitou funkci (snad až na parkoviště, jediné bezpečné pole ve hře). Většinu jich zabírají stáje jednotlivých koní. Ty lze nakupovat a ostatní pak po vzoru Monopolů platí za prohlídku určitý fixní obnos. Navíc pokud se povede získat všechny koně stejné barvy, lze je trénovat a zvyšovat profit, jenž z nich plyne. Na dalších políčkách se nacházejí trenéři, různé specialitky typu přeprava, nebo naopak záporné události (distanc, dokud se nepovede hodit šestku), či místa, kde se lížou speciální karty s "překvapením uvnitř" finance či událost.
Všichni dobře vědí, v čem spočívala největší síla originálu: v dobře navržených pravidlech (a ta i podle demoverze – byť zdaleka všechny funkce nebyly ještě implementovány – budou Dostihy 2004 kopírovat velice přesně) a v zábavných hádkách a švindlech při skupinovém hraní. Tento duch by měl být zachován – i při hře na jednom PC bude možné podvádět, nemluvě ani o hře po síti. Stejně však podle všeho nebude socializace tak silná a pro skupinku hráčů, kteří se sejdou naživo, zůstane samozřejmě lepší variantou desková podoba. Na druhou stranu, síťový multiplayer či hra proti AI (v demoverzi ještě nenaprogramovaná) by mohly mít svou cenu.
Po vizuální stránce lze Dostihům 2004 máloco vytknout. Vypadají opravdu výborně a stylově, snad jen pár koňský obrázků by posílilo ducha hry a potěšilo milovníky těchto důstojných jezdeckých zvířat. Každopádně však testování ukázalo, že jde o titul, který sice možná nemá velké ambice, ale může poskytnout kvalitní zábavu na dost dlouhou dobu. Už jen nápad převést Dostihy a sázky na PC byl sám o sobě geniální – a pokud se nestane něco nepředvídatelného, měl by během tohoto podzimu či zimy i dobře dopadnout.