Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dostihy 2004 – dostihy a sázky na PC (první dojmy)

  12:00aktualizováno  26. září 12:38
Díky exkluzivní betaverzi, již nám poskytl tým Nextcorp, máme tu čest seznámit vás s prvními dojmy z hraní titulu, jenž si klade za cíl zábavným způsobem převést na PC klasickou deskovou hru Dostihy a sázky.

DOSTIHY 2004
Autor: Nextcorp Software
Vyjde: podzim 2004
homepage
Dostihy 2004 Dostihy a sázky – většina čtenářů tohoto článku bude mít asi hned po vyřčení tohoto slovního spojení mít jasno, oč se jedná. Ano, hra Dostihy 2004, jejíž exkluzivní betaverzí redakci Plných her obdaroval vývojářský tým Nextcorp Software, není ničím jiným, než pokusem o důstojnou předělávku této klasiky deskových společenských her na monitory počítačů, a to při zachování těch nejzábavnějších elementů, jež udělaly z původní verze tak návykovou záležitost.

Nextcorp patří ke zkušenějším českým vývojářským týmům. Za sebou má například oblíbenou akční hru Satisfaction či vítěze jedné z vývojářských rychlosoutěží, trojrozměrný klon Scorched Earth pod názvem Sentinels. Dostihy 2004 jsou po delší době originálním, nesoutěžním a nereklamním projektem, přestože po stránce game designu autor přílišnou invenci vynaložit nemusel. Na druhou stranu, kritika v tomto směru může být jen těžko oprávněná – to nejlepší, co by kdokoliv mohl udělat, by bylo překopírovat pravidla originálních Dostihy 2004 Dostihů a sázek bez většího přemýšlení a maximálně je vylepšit a pozměnit s přihlédnutím k možnostem PC verze, jež jsou přece jen trochu jiné než u papíru. A co že Nextcorp Team udělal? Přesně tohle, přátelé…

Dostihy 2004 představují v pěkném vizuálním provedení stará známá pravidla. Hrají až čtyři hráči, přičemž cílem je vydělat co nejvíce peněz a zruinovat ostatní v dostihovém světě. Pohyb se odehrává hodem šestistěnnou kostkou, přičemž každé políčko plánu má určitou funkci (snad až na parkoviště, jediné bezpečné pole ve hře). Většinu jich zabírají stáje jednotlivých koní. Ty lze nakupovat a ostatní pak po vzoru Monopolů platí za prohlídku určitý fixní obnos. Navíc pokud se povede získat všechny koně stejné barvy, lze je trénovat a zvyšovat profit, jenž z nich plyne. Na dalších políčkách se nacházejí trenéři, různé specialitky typu přeprava, nebo naopak záporné události (distanc, dokud se nepovede hodit šestku), či místa, kde se lížou speciální karty s "překvapením uvnitř" finance či událost.

Všichni dobře vědí, v čem spočívala největší síla originálu: v dobře navržených pravidlech Dostihy 2004 (a ta i podle demoverze – byť zdaleka všechny funkce nebyly ještě implementovány – budou Dostihy 2004 kopírovat velice přesně) a v zábavných hádkách a švindlech při skupinovém hraní. Tento duch by měl být zachován – i při hře na jednom PC bude možné podvádět, nemluvě ani o hře po síti. Stejně však podle všeho nebude socializace tak silná a pro skupinku hráčů, kteří se sejdou naživo, zůstane samozřejmě lepší variantou desková podoba. Na druhou stranu, síťový multiplayer či hra proti AI (v demoverzi ještě nenaprogramovaná) by mohly mít svou cenu.

Po vizuální stránce lze Dostihům 2004 máloco vytknout. Vypadají opravdu výborně a stylově, snad jen pár koňský obrázků by posílilo ducha hry a potěšilo milovníky těchto důstojných jezdeckých zvířat. Každopádně však testování ukázalo, že jde o titul, který sice možná nemá velké ambice, ale může poskytnout kvalitní zábavu na dost dlouhou dobu. Už jen nápad převést Dostihy a sázky na PC byl sám o sobě geniální – a pokud se nestane něco nepředvídatelného, měl by během tohoto podzimu či zimy i dobře dopadnout.

Autor:



Nejčtenější

Při prohře se v geniální hře Inch by Inch stanete mravencem

Inch by Inch

Originálních her je pramálo a když je nějaká navíc i docela vtipná, je to takový malý velký svátek. V případě Inch by...

Svým věznitelům ve Stoneshard Prologue to vrátíte i s úroky

Stoneshard

Stoneshard začíná nenápadně, ale při jeho hraní brzy zjistíte, že se doslova nemůžete odtrhnout od obrazovky. A to i...



Kamenné nestvůry z Guardian Angel možná znáte z Doktora Who

Guardian Angel

Podobně jako ve slavném Slender i v tomto hororu vám nepřátelé znepříjemňují cestu lesíkem. Jejich mechanika je ale na...

Ztroskotání ve skvělé Alluvium bude víc, než dramatické

Alluvium

Zapomeňte na klidné tropické prostředí opuštěného ostrova. V této skvělé adventuře s kompletním namluvením a...

Vězení kolem vás v The Basement's Calling není tím, čím se zdá

The Basement's Calling

Logické hry, ve kterých je třeba uniknout z uzavřené místnosti jsou velmi známé a oblíbené. The Basement's Calling vás...

Další z rubriky

Rozhovor s Danielem Viktorinem

Rozhovor - Daniel Viktorin

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým...

Germánské webovky: Travian a OGame

webovky3_poster

Ještě jsme zde. Z původně plánovaného týdeníku rozebírajícího necelý tucet signifikantních webových her poslední dekády...

Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Awakener

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i...



Najdete na iDNES.cz