Doporučujeme

drawfire_03

drawfire_03

Draw Fire – geometrická střílečka

  • 1
Ze všech stran se na vás ženou nepřátelská plavidla. Avšak stačí rychle nakreslit vrcholy rovnostranného trojúhelníku, a efektivní protizbraň je po ruce!
60

Draw Fire

Platforma: Freeware
Výrobce: Marcade Systems

  • Kreslení power-upů
  • Zcela průměrná arkáda

Stáhnout

drawfire_01Poslední dobou se ukazuje, že jednoduchým receptem na lehce nadprůměrnou střílečku je vzít osvědčený koncept a bez rozmyslu do něho vrhnout teoreticky zajímavý a originální nápad. Bylo to tak nedávno s TimeShift, a je tomu tak i dnes s Draw Fire. Nic proti tomu, kvituji to rozhodně víc než umělé retro indie záležitosti, nicméně bylo by záhodno čerstvé nápady lépe slaďit se zvoleným žánrem.

I dnešní Draw Fire od Marcade Systems je v základu zcela klasická vesmírný střílečka, de facto arena survival. Po nepříliš promněnlivém pozadí létáte vstříc nekonečným davům nepřátelsky naladěných plavidel. Pohyb není nijak vázaný, takže kurzorovými šipkami raketkou létáte do stran a myší se směrujete, kam chcete. Rozhodně platí, že i v Draw Fire nemá smysl sundávat prst z klávesy pro střelbu.

drawfire_02Proti vám se postaví zlatý fond nepřátel tohoto žánru. Miny, malé stíhačky, kamikaze letadla a nakonec i big fuckin' cruisers. Žádné šokující překvapení vás bohužel nečeká. Podstatnější ovšem je, čím protivníky sestřelujete. V žánru stříleček se sluší a patří, aby hra odměňovala hráče power-upy vypadnuvšími z nepřátelských vraků a tak mu umožňovala kropit stále zajímavějšími zbraněmi. V Draw Fire ze zničených nepřátel nic nevypadává, namísto toho si power-upy sami kreslíte.

'Draw fire' v angličtině může znamenat 'lákat na sebe (většinou nepřátelskou) palbu', ale také 'kreslit oheň', nemýlím-li se. A čtyři nezbytné upgrady zbraní si tedy musíte nakreslit sami. Uprostřed frenetických bojů je třeba najít si čas a pravým tlačítkem myši nakreslit body trojúhelníku, obdelníku, symbolu 'V' nebo úsečky.

drawfire_03Výše uvedené vám krátkodobě umožní střílet rychleji, do více směrů či za sebe. Exotičtějších nápadů, jako třeba bullet-time, dvojníka či megabomby, se bohužel nedočkáme. Stejně tak i sám nápad o kreslení power-upů pravděpodobně zní lépe, než jak se hraje. Není velký problém se na power-upy úplně vykašlat a hrát bez nich. Nicméně, ani s nimi se z Draw Fire automaticky nestává o moc zábavnější akce.

Draw Fire si tedy nadprůměrné hodnocení odnáší spíše za zajímavý, leč ne zcela vytěžený nápad. Hratelnost samotná je díky řemeslnému zpracování na dobré úrovni, avšak totéž se dá říct i o tuctu jiných arkád, které jsme tu za poslední týdny/měsíce/roky měli. Marcade Systems v readme píší, že cílem Draw Fire je hrát hru donekonečna, podle mého se ovšem jedná spíše o krátkou jednohubku.


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

19 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 7 čtenářů

Témata: Timeshift
  • Vybrali jsme pro Vás