Doporučujeme

Electronical Invasion - rozhovor

Za lehce agresivním názvem Electronical Invasion se skrývá pětice kvalitních herních vývojářů a jeden zajímavě vypadající klon logické klasiky Lost Vikings. Více o týmu a jeho projektu již v našem dnešním rozhovoru…

Electronical Invasion Představ prosím nejprve tým Electronical Invasion a jeho jednotlivé členy…
Mikey: V současné době má náš tým celkem 5 členů. Jsou to: programátor Jo4; 3D grafik Raven; designér a scénárista Natron; 2D grafik a level designér ZCubyKiwi; no a pak jsem to já, programátor Mikey. Všichni jsme studenti různých škol, ať už v ČR nebo SR :-), a náš věk se pohybuje od 15 do 22 let. Co do polohy našich domovů, se tým dělí na tři části – západní Čechy, kam patříme Jo4 a já; potom Morava, kde žijí Natron a ZCubyKiwi; a pak je to Slovensko (okolí Nitry), kde žije Raven.

Kdy jste se dali dohromady a jak k tomu došlo?
Mikey: Dohromady jsme se dali v červenci roku 2003. Nápad na vznik tohoto týmu se zrodil v mé, jinak celkem beznápadové, hlavě, když jsem poprvé objevil server www.ceskehry.cz. Hned mě zaujalo, kolik je na české nezávislé herní scéně týmů, a jak server CH dokáže spojit vývojáře z těchto týmů do jedné velké komunity, kde si lidé navzájem snaží předat své zkušenosti. Řekl jsem si, že je čas přestat vytvářet takové jednoduché kravinky, které jsem si většinou zahrál stejně jenom já, a je čas vrhnout se na něco většího, ovšem k tomu bylo zapotřebí více lidí. A tak jsem na svých stránkách a na stránkách CH oslovil návštěvníky, jestli se nenajde někdo, kdo by sdílel můj nápad a nadšení. A taky se tak stalo, náš tým se celkem slušně rozrostl a doufám, že stejně tak vzroste i počet a oblíbenost našich her.

Proč jste zvolili zrovna takovýto docela agresivní název? Co vyjadřuje?
Mikey: Agresivní docela je, to ano. Tento název vymyslel Jo4 a my jsme ho vybrali, protože se nám ze všech návrhů líbil nejvíc. Nejlepší bude, když se k tomu vyjádří sám autor :).
Jo4: Nic zvláštního jsem tím nemyslel, prostě mě to tak napadlo. Hry jsou takovou malou invazí do našeho života, protože když se povede, tak se o ni nějaký čas mluví. Osobně se mi nejvíc líbil nápad Ugly bit, ale podvolil jsem se většině.

Máte jako tým nějaké motto či filozofii ovlivňující vaši tvorbu?
Mikey: Motto? Filozofii? Řekl bych, že ne. Myslím, že naše tvorba je ovlivněna našimi koníčky, tím co máme rádi a co nás baví.

Váš první projekt má být logická hra ne nepodobná Lost Vikings. Proč jste si vybrali zrovna tento žánr? Jaký máte vztah k samotným Lost Vikings?
Mikey: Hra The Lost Vikings se objevila asi tak před 10 lety a zaujala nejen nás, ale asi všechny pařany, svou neuvěřitelnou hratelností a na svou dobu i celkem pěknou grafikou, takže k Vikingům máme, myslím, velmi dobrý vztah. Nápad na vytvoření hry tohoto žánru se opět zrodil v hlavě Jo4, který při vzniku týmu právě hru The Lost Vikings hrál, resp. dohrál. My jsme to shledali velmi zajímavým, co by se mohlo líbit, jelikož jsme sami v dobách největší slávy této hry, nebo i později, ji velmi rádi hráli. Dá se říci, že výběr hry tohoto žánru byla více méně náhoda. Kdyby ji Jo4 v té době nehrál, asi bychom nyní dělali úplně na něčem jiném. Nicméně, jistou roli tu také sehrál fakt, že asi nikdo z nás předtím neměl žádnou zkušenost s větším herním projektem, a tak jsme se nechtěli na začátek pustit do něčeho velkého, co by bylo nad naše síly.

Další vaší inspirací byl seriál Hvězdná brána. Brali jste postavy a prostředí přímo z něj, nebo byla inspirace na jiné úrovni?
Mikey: Už nějaký ten pátek běží v televizi seriál Hvězdná brána, který je myslím velmi zajímavý, a když jsme se my, členové týmu, navzájem seznamovali, tak ho pár lidí uvedlo jako oblíbený seriál. Už si přesně nevzpomínám, kdo přišel s nápadem, že by příběh naší hry mohl být vybudován na základní myšlence příběhu seriálu Hvězdná brána, kterou je cestování vesmírem na velké vzdálenosti pomocí zařízení, které generuje cosi jako červí díru. Nevím jak ostatní, ale já jsem tento nápad považoval za přímo geniální :), protože pěkně zapadá do konceptu herního žánru Vikingů – tým několika lidí, z nichž každý má rozdílné schopnosti, spolupracuje, aby dosáhl svého cíle. Postavy a prostředí, v němž se bude hra odehrávat, budou z malé části inspirovány seriálem, ale chtěli bychom hru posunout na trochu jinou úroveň. V rámci toho chceme pro hráče přichystat několik překvapení, která samozřejmě nebudeme předem prozrazovat, protože by to potom už nebylo překvapení. Snad jen mohu prohlásit, že hra je vyvíjena hlavně za účelem pobavení hráčů. Co tím mám na mysli zjistíte, až si hru zahrajete. Alespoň doufám, že tomu tak bude. Do jaké míry se nám to povede už budou muset posoudit samotní hráči. My jen můžeme doufat, že se to skutečně podaří a samozřejmě udělat pro to maximum.

Electronical Invasion Kolik bude celkově hra mít úrovní a kam se v nich hráč podívá?
Mikey: Přesnou sumu, kolik úrovní bude hra mít, vám těžko v této chvíli řeknu, ale myslím, že to bude v řádu desítek. To je ovšem poměrně velký rozsah, že? Dobrá, budu trochu konkrétnější. Myslím, že oficiální vydání plné hry by mohlo obsahovat asi tak kolem 20 úrovní, možná o něco více. Ale předpokládám, že samotní hráči nebudou jen hrát úrovně, které vytvoříme my, ale že si budou chtít pomocí Level Editoru vytvořit vlastní levely, a rádi se o zábavu při jejich hraní podělí i s ostatními, a tedy je velmi pravděpodobné, že úrovní bude mnohem více. Všechny levely zaslané od hráčů budou shromažďovány a budou k dispozici ke stažení na našich stránkách. Jednotlivé úrovně hry by měly hráče zavést do několika rozmanitých prostředí od přírody, přes ulice města, až po útroby vesmírných základen a lodí. Těžko říci, co všechno nás napadne :).

Můžeš prozradit víc o jednotlivých postavách v týmu, který bude hráč ovládat, a jejich schopnostech?
Mikey: Hráč bude střídavě ovládat 3 hlavní hrdiny, z nichž jeden bude žena. Každý z hrdinů bude mít rozdílné schopnosti a bude tím předurčen k řešení konkrétních problémů. Jeden hrdina, muž, bude hrát roli střelce. Bude mít k dispozici asi 2 zbraně, kterými bude likvidovat nepřátele, popř. nepřátelská zařízení. Druhý z mužských hrdinů bude hrát roli obránce. Ten bude mít k dispozici jednak velké svaly a sílu, ale také obranné zařízení určené k ochraně jeho a zbytku týmu před nepřátelskými zbraněmi. Pravděpodobně půjde o jistý druh silového pole. No a konečně zástupce ženského pohlaví. Ji bychom mohli nazvat chytrá hopsanda :). Vzhledem k technickému vzdělání a dobrým fyzickým proporcím této hrdinky bude předurčena k obsluze různých zařízení a k překonávání různých překážek skokem.

Jaké bude grafické zpracování a hudba?
Mikey: Naším prvořadým cílem je dobrá hratelnost hry, ovšem k dnešním hrám neodmyslitelně patří i dobrá grafika a hudba, takže ani tyto stránky hry nechceme ošidit. Grafika bude 2D, ale akcelerovaná s využitím rozhraní OpenGL. Na jednom z přiložených screenshotů můžete vidět level scénu, kterou používáme k testovacím a demonstračním účelům. Nicméně, tato level scéna nepochází z dílen našeho týmu, ale byla stažena z internetu, kde je volně k dispozici. I přesto, že jde pouze o testovací scénu, je docela možné, že se objeví i ve finální verzi hry. Nad hudbou do hry zatím visí velký otazník. V našem týmu hudebníka nemáme, takže buď ji bude muset někdo z našeho týmu i přes absolutní antitalent vytvořit :), nebo budeme muset požádat někoho mimo náš tým, nebo další možností je co internet dá. Jak to dopadne zatím nevíme. Hudba by měla být ve formátu OGG, popř. v MP3, a zvukový engine bude pravděpodobně postaven na knihovně fmod.

Hráči by měli dostat do rukou též nějaké editory. Co všechno si budou moci vytvořit?
Mikey: Společně se samotnou hrou bude k dispozici i Level Editor. Jde o komplexní balík nástrojů sloužících k vytváření levelů do hry. Bude obsahovat: Tile Ripper, nástroj pro vytváření knihoven textur použitých ve hře; dále Sprite Manager, což je nástroj pro vytváření sprite souborů, které využívá naše hra; no a srdcem celého Level Editoru je Map Editor, což je vlastně hlavní okno Level Editoru, ve kterém hráč sestaví mapu levelu, rozmístí sprity, atd. Hráči si tedy budou moci kompletně vytvořit celý level z dostupných knihoven textur a spritů, anebo si v nějakém grafickém editoru vytvoří vlastní level scény a sprity, které pomocí dostupných nástrojů převedou na formáty používané v naší hře a vytvoří level s úplně novým vzhledem. Současný stav GUI Level Editoru si můžete prohlédnout na zbývajících screenshotech. Jeho vzhled je poměrně jednoduchý a už se asi nikterak výrazně měnit nebude.

Electronical Invasion Hra je zatím v rané fázi, přesto – na kdy si troufáš odhadnout datum vydání?
Mikey: Jak jsi sám uvedl, hra je skutečně v rané fázi vývoje, a proto odhadování data vydání není jednoduché. Nerad bych zde řekl něco, co pak nebudeme schopni splnit. Byl bych rád, kdyby hra byla zcela dokončena a vyšla na první narozeniny našeho týmu, tedy v červenci roku 2004, ovšem zda se nám to skutečně povede splnit nejsem schopen říci.

Máte už nějaké plány na další projekty po dokončení současné hry?
Mikey: Částečně ano. Několik nápadů na další projekty již bylo předloženo. Myslím, že ve všech návrzích se objevila dvojice znaků 3D, takže je velmi pravděpodobné, že náš další projekt bude 3D hra. A též se hodně mluvilo o RPG. Ale zatím jsou to více či méně jen spekulace. Nejdříve chceme dokončit náš první projekt.

Chcete něco dodat ke svému projektu nebo jen tak vzkázat čtenářům Plných her?
Mikey: Rád bych popřál všem čtenářům a pařanům mnoho zdaru při hraní her a hodně trpělivosti při čekání na vydání nových. Jejich vývoj jde v některých fázích skutečně velmi pomalu. Taky bych rád oslovil ty, kteří se zajímají o vývoj počítačových her a chtěli by se přidat k našemu týmu, nebo jen tak s námi spolupracovat, aby se nám ozvali. Potřebovali bychom 2D/3D grafika, který by se hned zapojil do práce na našem prvním projektu. Na závěr bych chtěl poděkovat redaktorům serveru PH za to, že s námi udělali tento rozhovor.


  • Vybrali jsme pro Vás