Elemental Panic Crash - barvy v hlavní roli
Když jsem se po několikadenní pauze zase probíral mnoha freewarovkami čekajícími na zrecenzování, zabrousil jsem svým bystrým okem pro změnu do populární kategorie her strategických, kterých na Plných hrách bylo poslední dobou vcelku poskrovnu. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem po nainstalování hry Elemental Panic Crash s podivem zjistil, že ono její zaškatulkování mezi strategie bylo přinejmenším trošku vedle - pokud bychom ji chtěli charakterizovat co nejpřesněji, pak by zřejmě patřila do žánru akčně-strategicko-arkádového; v našem případě si budeme muset vystačit s jednoslovným a trošku alibistickým zařazením.
Přestože je Elemntal Panic Crash (dále jen EPC) hrou pouze "dvousouborovou", jistě vás překvapí především svým velice atraktivním grafickým zpracováním, speciálně pak velice sympatickými speciálními efekty. Možnosti, které vám nabízí sice nejsou zrovna nepřeberné, nicméně od hry podobného zaměření ani vyšší míru komplexnosti čekat nelze. Příjemným překvapením je vcelku inteligentní pointa, která vaše hraní doprovází od počáteční obrazovky až po "oblíbený" nápis Game Over. Zjednodušeně řečeno je vaším cílem střílet do barevných kuliček zběsilým mačkáním klávesy Shift a to co nejdéle to půjde. Úkol je to nezáviděníhodný zejména z několika prostých důvodů...
1) kuličky se pohybují a mají rozdílnou barvu, která předem určuje jejich odolnost vůči některým typům střel - v praxi to znamená, že jestliže střílíte například červenými střelami do červených kuliček, nevylepšíte si své výsledné skóre, ale naopak jej o nějakou tu hodnotu snížíte. Abyste mohli střílet do jiných druhů kuliček, než které právě eliminujete, musíte se dopravit ke středu obrazovky na některý z barevných symbolů. Jakmile budete na místě, stačí stisknout Enter a barva vašich střel se změní na barvu symbolu, na němž stojíte. Jinou možností je sebrání malého kulatého barevného symbolu, pozůstatku po velkých odstřelených kuličkách (či chcete-li Drones, jak jim říkají autoři), ježto má účinek naprosto shodný.
2) každý kontakt s jakoukoli kuličkou vám ubírá několik bodů z celkového hodnoty vaší zbylé energie a vyčerpání přídělu energie neznamená nic jiného, než konec vašeho destruktivního snažení. Naštěstí i na její nedostatek ve hře existuje lék - je jím speciální bonus, který vám kýženou energii promptně doplní.
Naopak mírné zjednodušení hry přináší skupinka nápomocných bonusů a také tzv. komba, vzniknuvší při správné konstelaci barevných kuliček. Mimo již zmíněného životodárného bonusu jsou v EPC dalšími pomocníky bonusy urychlovací, střílecí (způsobí, že vaše postavička střílí s větší intenzitou), destruktivní (vytřelí osm univerzálních střel do všech směrů) a ultimátní (opět můj český velice volný překlad - způsobí, že vám dotyk s kuličkami nejen neubere životy, ale zároveň také odstraní z povrchu zemského všechny kuličky, se kterými přijdete do kontaktu).
Výše zmíněné komba jsou zase pro změnu zřetězené výbuchy kuliček, k nimž dojde, pakliže se po výbuchu vámi zničeného cíle kolem vyskytne příhodna konstelace cílů ostatních - myslí se tím zejména správná kombinace barevná (logicky z toho lze vyvodit, že pravděpodobnost jednoduchého komba v případě, že se kuličky nacházejí zároveň ve příhodné pozici, je přesně 33 procent).
Dost ale bylo popisu herního prostředí, vrhněme se na zhodnocení technického zpracování EPC. Pakliže byla jeho herní část více než zvláštní a velice zajímavá, pak po stránce grafické a především hudební přesvědčí o svých kvalitách jistě i toho nejzarytějšího odpůrce freewarovek. Pohodářské melodie, které naprosto skvěle podbarvují vaše destruktivní počínání, jsou jedny z nejlepších, jaké se pro podobnou hru dají vybrat. Totéž platí i o trefném grafickém zpracování, jemuž také nelze prakticky nic vytknout. Máte-li tedy zálusk na nějakou zajímavou, pohodovou a atmosférckou akční hru, pak je EPC hrou stvořenou přesně pro vás.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...