Epic Inventor – Terraria zdarma
Epic Inventor
Platforma: Freeware
Výrobce: Pixel Prone
- klon Terrarie
- kombinování a vytváření předmětů
- pro více hráčů
- neustále vycházejí nové opravné balíčky
- v jednom hráči se brzy promění v nudu
- velké množství nedodělků
- chybí tomu vyšší smysl, který by hráče motivoval k dalšímu hraní
Epic Inventor
Hra, která svou podobnost s oblíbenou komerční hrou Terraria jen tak nezapře. Na rozdíl od ní, však Epic Inventor v mnoha ohledech zaostává. Nabízí však poměrně vyváženou porci hratelnosti pro jednoho i více hráčů, kteří chtějí hru zdarma, která se jim hned tak rychle neohraje.
Terraria. Tak se jmenuje duchovní předchůdce Epic Inventoru. Tato velmi oblíbená multiplayerová hra, kterou studio Re-Logic (díky fl4sh36 :)) vydalo jako řekněme takovou dvourozměrnou alternativu pro veleoblíbený Minecraft, staví na podobných principech, jako její předchůdce. Epic Inventor se ji snaží v mnohém napodobit. Přesto, alespoň dle mého úsudku, to nedělá v mnoha ohledech šťastně, přestože je zde velký potenciál pro budoucí vylepšování.
V Epic Inventoru se pohybujete po dvourozměrné krajině, zabíjíte příšery, získáváte zkušenosti a nové úrovně, hledáte suroviny pro výrobu jiných věcí a ty pak skutečně vyrábíte či kombinujete. Vše je zde víceméně tak, jak to říká základní koncept samotné Terrarie. Ta je však založena především na průzkumu nových krajin a koutů, stejně jako na možnostech prokopat se kamkoliv odkudkoliv (stejně jako v Minecraftu), avšak to není v EI možné. Terén je přednastaven a není možné ho svou činností výrazně měnit. Stejně tak suroviny se nezískávají tím, že používáte jednotlivé nástroje na prostředí (Třeba sekeru na strom.), ale pouze tak, že držíte klávesu pro sběr a postava sama věc sebere. Bohužel, ztrácí se tímto jakási hloubka herního prostředí. Místo aktivního sběru surovin tak jen přijdete k hromádce kamení, zmáčknete a držíte klávesu pro sběr a měřič vám odpočítává, jak dlouho sběr potrvá. Je to statické a musím bohužel uznat, že i nezajímavé řešení.
Samotný fakt, že všechny podzemní chodby a tunely jsou přednastaveny (protože nelze prokopávat vlastní) zapříčiňuje, že prostředí v EI působí velmi chudým a nudným dojmem. Vše je jaksi strohé a nezajímavé. Veškeré prostředí vypadá a funguje stejně. Sem tam se dá natrefit na náhodně generované nepřítele, ale to je jen malé zpestření.
V případě tzv. craftingu, tedy vytváření předmětů ze surovin je situace o něco málo lepší. Předmětů není ani zdaleka tolik jako v Terrarii, to je pochopitelné, ale je jich dost. Bohužel samotný systém výroby předmětů je velmi strnulý a křečovitý. V inventáři se neukazuje, co která věc je. Jednoduše se to nikde nenapíše. Takže můžete jen dle obrázku hádat, že to, co zrovna držíte v ruce je kytka. Výroba probíhá tak, že stačí mít potřebné věci v inventáři a zmáčknout tlačítko pro výrobu toho či onoho předmětu a hra sama vám z předmětů věc stvoří. Často se však stane, že předmět stvoří ze surovin, ze kterých nechcete.
Proti EI mám mnoho výhrad. Některé prvky mi přijdou naprosto absurdní a nad některými se evidentně mnoho nepřemýšlelo. Obsahuje však i dost věcí, které jsou skvělé a nadchnou. Jedním z takových je přítomnost robůtka. Každý hráč si na začátku pojmenuje robota, kterého lze kdykoliv přivolat klávesou „R“ a postupně vylepšovat. Toho lze kromě boje využít jako dopravní prostředek. Vpravdě je to nutné, protože kromě toho, že se pohybujete rychleji, také asi třikrát výše doskočí (a později je třeba schopen létat), což je zcela nutné, abyste se dostali z naprosté většiny jeskyň a podzemních chodeb. Upřímně bych ocenil spíše nějaký předmět, jako lano nebo hák, pomocí kterého se v podzemí pohybovat, než pokaždé přivolávat robůtka, ale budiž. To se však později s lepším vybavením mění. Hráč získává třeba padák či boty, se kterými lze vesele skákat až do stropu.
EI je zajímavá hra. Třebaže vyjmenovávám téměř samá negativa, hra samotná je po poměrně dlouhou dobu zábavná. Především však ve více lidech. Bohužel postrádá hloubku svého vzoru a především jakoukoliv obšírnější motivaci, proč dělat to, co v ní děláte. Obsahuje mnoho chyb a nedodělků, ale to je způsobeno tím, jak obrovský si na svá bedra položila úkol. Neustále vycházejí nové a nové opravné balíčky, stejně jako vylepšení a další obsah, takže je velmi pravděpodobné, že za tři, čtyři měsíce EI ani nepoznáme. Pokud tomu bude skutečně tak, opraví se všechny přehmaty a dodají nové nápady a možnosti, bude Epic Inventor povinností pro každého, kdo to s hraním myslí vážně. Dnes je hodný doporučení a lze u něj strávit skutečně dlouhé hodiny. Obsahuje velké možnosti, ale zatím chybí krapet duše.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 40 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...