Epsilon - laserová vesmírná přestřelka
Epsilon 2
Zvláštní je svět herního redaktora… Předevčírem jsem tu pitval detaily arénové střílečky Invaders: Corruption a snažil se vyjádřit, jak je u tohoto žánru pro hodnocení důležitá atmosféra. A dnes? Dnes tu máme reparát, který vás od první chvíle chytne po stránce hratelnosti téměř okamžitě, ale vývojáři vám nahází pod nohy sadu nových klacků. Naštěstí ten nejzrádnější je v případě Epsilonu v tom, že hra vznikla v rámci ruské vývojářské soutěže pořádané Microsoftem. Musíte tak mít nainstalovaný nový Framework a XNA. Přesto když vezmeme v potaz délku vývoje, je dnešní hra mnohem stabilnější a z grafického pohledu povedenější – i když pořád jde o minimalistickou grafiku, kterou tvoří barevně olinkované prostory. Zde se však vizuální vzhled mění v průběhu jednotlivých arén a prostředí se dynamicky přetváří. Celkově by takový kabátek klidně slušel nějaké TRON hře nebo legendárnímu QIXu s lasery.
Právě na dynamickém generování Invaders: Corruption naprosto zkolaboval. Náhodné generování nepřátel a jejich pohybu je zde koncepčně převráceno. Arény se dynamicky přetváří, ale počet vln protivníků a jejich pohyb je předem připraven. A co je hlavní: Jdou vám po krku! Žádné vyhýbání se a náhodné srážky. Hra je rozdělena do arén a levelů. V jednom levelu je několik arén, které se mnohdy za běhu po jedné vlně nepřátel přestaví. A takové vlny obvykle na vás míří dvě z různých stran. Mnohdy je arény tak postavena, že se k nepříteli ani nedostanete a vše se změní v zákopovou přestřelku. Po vypořádání se s jednou letkou se občas dočkáte bonusu v podobě ochranného štítu nebo silnější zbraně.
Počet životů je ale poměrně omezen a i na nejjednodušší úroveň se pěkně zapotíte. Právě nižší obtížnost by ale paradoxně přispěla k lepší hratelnosti. U podobných japonských variant je běžné, že se na nějakou tu zbloudilou střelu nebo lehký kontakt moc nehledí a vše je usměrněno ve prospěch hratelnosti a vizuálního „ohromení“.
Epsilon patří rozhodně k nejlepším shoot ´em up her v poslední době. Ještě vyšší hodnocení by si odnesl v případě lepších doprovodných efektů. Celkové ztvárnění je fajn, ale vykreslované particle efekty by lépe vyzněly v doprovodu blur efektů, které jsou aplikovány jen na bodové skóre a při objevování a mizení nepřátel.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!