Zvláštní je svět herního redaktora… Předevčírem jsem tu pitval detaily arénové střílečky Invaders: Corruption a snažil se vyjádřit, jak je u tohoto žánru pro hodnocení důležitá atmosféra. A dnes? Dnes tu máme reparát, který vás od první chvíle chytne po stránce hratelnosti téměř okamžitě, ale vývojáři vám nahází pod nohy sadu nových klacků. Naštěstí ten nejzrádnější je v případě Epsilonu v tom, že hra vznikla v rámci ruské vývojářské soutěže pořádané Microsoftem. Musíte tak mít nainstalovaný nový Framework a XNA. Přesto když vezmeme v potaz délku vývoje, je dnešní hra mnohem stabilnější a z grafického pohledu povedenější – i když pořád jde o minimalistickou grafiku, kterou tvoří barevně olinkované prostory. Zde se však vizuální vzhled mění v průběhu jednotlivých arén a prostředí se dynamicky přetváří. Celkově by takový kabátek klidně slušel nějaké TRON hře nebo legendárnímu QIXu s lasery.
Právě na dynamickém generování Invaders: Corruption naprosto zkolaboval. Náhodné generování nepřátel a jejich pohybu je zde koncepčně převráceno. Arény se dynamicky přetváří, ale počet vln protivníků a jejich pohyb je předem připraven. A co je hlavní: Jdou vám po krku! Žádné vyhýbání se a náhodné srážky. Hra je rozdělena do arén a levelů. V jednom levelu je několik arén, které se mnohdy za běhu po jedné vlně nepřátel přestaví. A takové vlny obvykle na vás míří dvě z různých stran. Mnohdy je arény tak postavena, že se k nepříteli ani nedostanete a vše se změní v zákopovou přestřelku. Po vypořádání se s jednou letkou se občas dočkáte bonusu v podobě ochranného štítu nebo silnější zbraně.
Počet životů je ale poměrně omezen a i na nejjednodušší úroveň se pěkně zapotíte. Právě nižší obtížnost by ale paradoxně přispěla k lepší hratelnosti. U podobných japonských variant je běžné, že se na nějakou tu zbloudilou střelu nebo lehký kontakt moc nehledí a vše je usměrněno ve prospěch hratelnosti a vizuálního „ohromení“.
Epsilon patří rozhodně k nejlepším shoot ´em up her v poslední době. Ještě vyšší hodnocení by si odnesl v případě lepších doprovodných efektů. Celkové ztvárnění je fajn, ale vykreslované particle efekty by lépe vyzněly v doprovodu blur efektů, které jsou aplikovány jen na bodové skóre a při objevování a mizení nepřátel.