Erix - mekka hladových příšerek

  12:00aktualizováno  29. března 2003 11:39
Štědrý den, chvíle vytouženého odpočinku, klidu a pokoje si žádá něco speciálního - hru s jednoduchým, ale geniálním nápadem, hru chytlavou a přitom vizuálně i obsahově přitažlivou. A právě takovou hrou je počítačová adaptace jedné známé hry pro mobilní telefony v podání ALBIsoftu.

Erix

Platforma: Freeware
Výrobce: ALBIsoft

Stáhnout

Erix Freewarové výtvory českého týmu Albisoft jsou prakticky vždy něcím unikátní - ať už svým námětem, zpracováním či obsahem. Dá-li se o nich něco s jistotou tvrdit, pak je to jistojistě fakt, že jsou za každých okolností originálními a původními a nesnaží se, tak jako mnoho jiných, projít cestičkou, která je už stovkami ostatních dlouho předlouho prošlapána. Jejich poslední dílko, arkáda Erix, ovšem toto dogma tak trošku porušuje. Není totiž hrou původní ani jiným způsobem převratně originální, nýbrž jedná se o remake stejnojmenné oddechovky implementované do mobilních telefonů značky Ericsson (odtud také mírně zavádějící přízvisko Erix).

Erix Samotný princip hry je velice jednoduchý. Část obrazovky tvoří jisté hrací pole, v němž se pohybují nejen vaši četní nepřátelé (příšerky), ale také vy sami v roli ehm... pixelu, který za sebou, podobně jako v reálu pavouk, zanechává tlustou barevnou linii. Jakmile je ona linie oběma konci spojena s okrajem hracího pole popř. s okrajem pole již předtím ohraničeného, obsah útvaru omezeného vzniknuvší uzavřenou křivkou se vybarví a dané území se pokládá za vámi obsazené. Správě jste už ale jistě pochopili, že se příšerky na vás budou z obrazovky nejen šklebit, ale také aktivně škodit. Nepodaří-li se vám včas tvořenou křivku uzavřít a dojde-li ke kontaktu s příšerkou, nebo setkáte-li se s ní přímo, ztrácíte jeden život a hrajete daný level na novo od nuly. Cílem hry ovšem není uvěznit všechny příšerky do předem připravených pastí (krom toho se příšerky po "pohlcení" objevují znovu v oblasti, která dosud není obsazena), ale zmocnit se co největšího území a postoupit tak dál, do úrovní s cennějšími trofejemi. Percentuálně tuto hranici představuje zpravidla číslo 75 - tzn, že je nutné obsadit 75 procent hracího pole než vám hra dovolí daný level opustit.

Erix Tolik tedy k obsahové stránce. Podíváme-li se ne Erix z trochu techničtějšího úhlu pohledu, zjistíme nejen to, že podporujuje moderní akcelerační finesy, ale dominuje mu i možnost snadné vizualizace, což je věc, kterou mnozí uživatelé považují za vůbec nejdůležitější atribut každé správné arkády/logiky. A ačkoli Erix zatím přílišným počtem alternativních vizualizací, resp. "skinů", nevládne, autoři se k jejich postupnému uveřejňování na své webové stránce zavazují v textové anotaci přiložené k instalaci hry. S ohledem na opravdu špičkově ztvárněné základní dva interfacy - Sunrise (umělecky zpracovaný obraz vycházejícího slunce) a Cool Blue (přetechnizované namodralé prostředí digitálního věku) se tedy jistojistě máme na co těšit.

Erix Není to ale jen grafika a vzhled, co freewarovku dělá freewarovkou - nesmíme zapomínat ani na kvalitní zvukový popř. hudební doprovod, který mnohdy dokáže s hráčem pohnout mnohem víc, než okouzlující grafika. V případě Erixu se Albisoftu hudební složka rozhodně povedla - klavírní doprovodné instrumentálky se k tomuto typu hry bezpochyby skvěle hodí a navíc výborně podkreslují tu pravou ničím nerušenou oddechovou atmosféru. Na můj vkus je sice jen jedna doprovodná melodie trochu málo a větší variabilita by dle mého názoru pro přístě nebyla na škodu, nicméně i přes tuto drobnost je Erix bezesporu jednou z mála předělávek hry původně určené pro mobilní telefony, které neskončily týden po svém vydání v koši, a které si určitě s oblibou zahrají nejen ti, kdo mají příležitost setkat se s ní na displeji svého pěnězožroutského elektronického miláčka. Kdo ví, třeba se teď Erix v podání Albisoftu stává průkopníkem v trendu "přelévání" jednoduchých, ale zajímavých nápadů výrobců a vývojářů aplikací mobilních telefonů do herním nadšencům zaslíbenějších osobních počítačů. Doufejme, že ano.

Autor:

Nejčtenější

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

Northbury Grove: King‘s Comfort

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak snadné setřást.

Tanks of Freedom je taktická hra pro líné stratégy

Tanks of Freedom

Pod líbivou retro slupkou této tahové strategie se skrývá shnilá a problémy prostoupená hra, o které se ani nedá říkat,...

There Was A Caveman vám připomene legendární Prehistoric

There Was A Caveman

Tahle skvělá plošinovka vás vezme přes hlavu kyjem a nechá vás vzpomenout na staré dobré časy slavných arkád...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

Crypt Worlds

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak divná, jako Crypt...

Další z rubriky

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

Northbury Grove: King‘s Comfort

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak snadné setřást.

Paper & Ink Dungeon je podzemí nakreslené tužkou na papír

Paper & Ink Dungeon

Kdysi se ke hraní starých dungeonů doporučovalo používat tužku a čtverečkovaný papír ke kreslení mapy. Zde by to bylo...

V Airfall si skáčete mezi mraky a planetami

Airfall

Tato futuristická akce z první osoby je postavena na „nejoblíbenější“ kratochvíli hráčů akčních her. Na překonávaní...

Najdete na iDNES.cz