Základem je trojrozměrná herní plocha položená na čistém černém pozadí, jež se za celou dobu hry ani trochu nezmění, což je přeci jen škoda. Obsah zelené destičky se ale bude měnit pořádně, což druhou část trochu vyváží. Celkem je pro každého, kdo si projekt stáhne, přichystáno rovných deset levelů. To jak jistě uznáte není číslo nikterak velké, vzhledem k tomu, že řešení není většinou patrné na první pohled a díky originálním mechanismům se budete muset s hrou nějakou dobu sžívat, vystačí vám i tato desítka na dosti slušnou dobu.
Základem je tedy zelená deska, na níž jsou rozmístěny šedé kvádry plnící funkci stěn. Na ně jsou ale občas nabalené červené čtverečky, jež jsou nežádoucí a hráč je musí za pomocí speciálního zařízení z desky dá se říct umazat. Ono speciální zařízení má dvě části. Prvním z nich je vyšší objekt modré barvy, který plní takovou pomocnou část pro svého „kolegu“ jež je kompletně ve žlutém. Mezi těmito dvěma budete přepínat za pomocí enteru a mezerníku, které jsou nezbytně potřebné i pro plnění úkolů.
K tomu, abyste se vítězně mohli ohlédnout za vyřešeným úkolem a pokračovat do mise další bude totiž zapotřebí učinit zadost všem těm červeným políčkům. To může udělat jedině žlutá část, s níž je možno pohybovat stejně jako s modrou, ale pouze od jedné zdi ke druhé – tedy nelze se zastavit uprostřed dlouhé ulice až do chvíle, než objekt narazí do další překážky. To je vlastně asi největší problém, jak sami totiž zjistíte, červená pole nejsou zrovna snadno přístupná. Abyste se k nim dostali bude zapotřebí využít vzájemné kooperace a pomáhat si tak překonávat překážky (žlutá část se totiž nemusí zastavit o zed, ale klidně i o svého kolegu, což situaci podstatně zlehčuje).
Celkově je Firewall nadprůměrnou logickou hrou, jež bude činit problémy méně zkušeným především ze začátku. Poté, co do konceptu proniknou a dostatečně pochopí, jak funguje kooperace mezi oběma objekty, bude již dokončení zbylých z desítky misí úkol jednoduchý. Z grafické stránky bych pak vyčetla jen již zmiňované sterilní prostředí.