Fishhead Kart bude takovou malou sondou do herních začátků, z nichž si autor propůjčil tisíckrát omletý herní koncept. A tak se dostáváme do víru závodění v ryze 2D prostředí a to ještě za přítomnosti poměrně jednoduchých tratí, které se odehrávají vždy pouze na jedné jediné obrazovce. Hra začíná tutoriálem či chcete-li tréninkem, kde si můžete sekání zatáček na následující otevřené trati bez rizika vyzkoušet. A jak je trénink nedocenitelný poznáte již během krátké chvíle ve hře. Protivníkem vám totiž bude počítačem ovládaný závodník a co si budeme nalhávat, ten trať zná jako své vlastní boty a chyby se dopustí jen opravdu zřídkakdy. O to důležitější bude se snažit a hlavně přebrat vedení hned po odstartování. Pokud se vám to totiž nepovede, zůstanete ve většině případů tím druhým až do konce závodu. Ten se dělí na osm koleček, což je možná až příliš velké číslo. Vzhledem k tomu, že jednu trať budete muset objet i několikrát abyste dokázali vyhrát, mohli autoři na počtu koleček ubrat minimálně na šest.
Co trochu zamrzí je ne až tak vychytané ovládání autíčka a zejména jeho kolize z okolními předměty. Takové odrážení od bočních mantinelů má s realismem společného jen opravdu málo co. Nezřídka-kdy se mi pak také stávalo, že se do sebe zaklesla i dvě auta nemožná jakéhokoliv dalšího pohybu, což výslednému závodnímu požitku zrovna moc nepomůže.
Dobrý dojem nijak nepřidávají ani tratě samotné. Ty sice nabývají na obtížnosti, ovšem během krátké chvíle se stávají nudné a stereotypní. Pochvalu je nutno autorům udělit snad pouze za jejich variabilitu, kdy se můžeme těšit na různé prostředí, jiné zábrany u cest ap. Co autoři přidali na designu ubrali na počtu a tak se celkový počet tratí omezuje na pouhé čtyři. Grafika Fishhead Kart je pak více-méně koukatelná a lehce nadprůměrná. Pro účely podobné hry prostě dostačující. Celkově je tedy hra lehce nadprůměrným počinem, který neurazí :-).