Ten z klasiky jako Miny přímo vychází a dalo by se říct, že je konceptně víceméně totožný až na několik málo detailů. Tím prvním je celkové vzezření hrací plochy. Po spuštění se bez možnosti jakéhokoliv nastavování (v Minách jste mohli ovlivnit velikost hrací plochy a s tím spojenou obtížnost) ocitáte přímo na virtuálním stole, po němž je rozmístěna velká spousta zelených kartiček. Pokud byste se naivně domnívali, že budeme hrát pexeso, jste na velkém omylu. Místo k sobě patřících dvojic totiž musíte v této změti kartiček nalézt jednu jedinou označenou červenou vlajkou.
Zpočátku vám dost možná bude úkol připomínat příslovečné hledání jehly v kupce sena, není tomu tak docela. Zatímco v kupce sena vás nikdo ke správnému místu nenavede, ve Flag máte hned několik pomocníků. Začnete tedy odkrytím první karty, přičemž je hned několik možností toho, co se na ní může objevit. Buď budete mít smůlu, narazíte na minu a všechny dosud otočené kartičky zmizí (platí pro pokročilejší fázi hry, na začátku to zase až takovou roli nehraje), nebo bude místečko prázdné, což neznamená zhola nic nebo se nejpravděpodobněji objeví nějaké to číslo. To je ve Flagu jedním z nejdůležitějších vodítek na cestě za úspěchem. Ono číslo totiž neznamená nic jiného, než počet políček, které je toto místo vzdáleno od místečka s vlajkou. Podle toho se je tedy třeba řídit a hledat další políčka přesně v takovéto vzdálenosti. Kromě čísel se mohou taktéž objevit šipečky, které pro změnu ukazují směr, jimiž se máte následně vydat. Zpříjemněním pak jsou občasné bonusové políčka, které třeba zdvojnásobí počet bodů ap. Ty se však vyskytují jen opravdu zřídka a natrefit na ně nebude tak úplně snadné.
I přes to všechno nabízí Flag maximálně srovnatelný zážitek s konkurenčníma Minama a pro mě osobně ani to ne. Kdybych tedy zatoužil po hře podobného konceptu, raději bych opět po letech otevřela staré dobré Windows Miny. Sice jsou graficky jednodušší, ale na druhou stranu podstatně zajímavější. Jako zajímavou alternativu lze Flag rozhodně akceptovat.