Přitom není nápad ani tak složitý. Tvůrci si propůjčili oblíbený koncept her, kde je vám dovoleno pouze za pomocí myši kreslit na monitor různé tvary a tím řešit logické záhady ve hře, překonávat překážky a testovat své umělecké cítění. To v tomto případě až tak velkým testem neprojde, především proto, že budete kreslit jen jednoduché čáry a to z daných barevných kombinací. Naštěstí zde ani o výsledný umělecký dojem nejde. Flickerstrings se spíše tváří jako projekt logického charakteru. V každé misi budete mít za úkol sesbírat určitý počet kostiček, přičemž se sami nemůžete nijak hnout.
Přesněji řečeno tím myslím, že se z místa nemůže hnout hnědá krabička usazená na určitém místě levelu. Vy s ní ale můžete operovat a tahat z ní barevné konfety. Ty na vzduchu zvláštním způsobem tuhnou a tak při vytažení vytvoří třeba pevnou příčku mezi krabičkou a nějakou pevnou plošinkou. A těchto vlastností budete využívat při logických rébusech souvisejících se sběrem kostiček. Množství konfet máte omezené a ty mají také omezenou délku. Nejprve si tedy sestavíte vše, co potřebujete pro překonání překážet, následně si vytvoříte konfetu potřebného tvaru a s tou můžete jako s jakoukoliv jinou právě vytvořenou pohybovat se do stran a vyskakovat jako s libovolnou postavičkou v nějaké arkádě. A tak přeskočíte nebezpečné místo, vyhnete se bodákům a dojdete až k cíli.
Jak je patrné z obrázků, ale ještě více až při samotném hraní, celé prostředí září všemi možnými barvami a do toho všeho se ještě pohybuje. Kostičky, z nichž je level spojen, neustále poskakují nahoru dolů a do stran. Proto je zde také možnost stisknout klávesu Q, která veškerý pohyb v okolí zastaví, stěny se vyhladí a vy tak správně a přehledně uvidíte, kde se nachází cíle vašeho snažení. Jinak je Flickerstrings nad očekávání povedený projekt, jež je sice silně experimentální, zato ale i slušně hratelný. Pokud byste rádi zkusili něco jiného, neváhejte.