Fragment – v zajetí havárie
Fragment
Platforma: Freeware
Výrobce: Digipen
- V úvodu skvělá grafika
- Tradiční hratelnost
- Později špatná grafika
- Naprosto neinvenční
Fragment
Herní univerzita DigiPen mezi nás vhodila další titul, pro který platí “navrch huj, vespod fuj.“ Trojrozměrná hopsací arkáda Fragment viděná z pohledu třetí osoby oplývá famózní grafikou a měla potenciál mít i famózní hratelnost. Nesmělo by ale jít o uspěchanou produkci studentů DigiPenu, aby se problematické časové termíny nevloudily do pochybné finální kvality – kdo si ze svých studií nevzpomene na sepisování esejí a rýsování výkresů na poslední chvíli? Zatímco řada her DigiPenu oplývá originálními nápady, Fragment má žel bohu pouze fragment jejich kvalit.
Expozice hry začíná havárií meziplanetární lodi pilotované polidštěnou liškou jménem Zen. Že jsme tu něco podobného měli nedávno? Na rozdíl od střílečkové arkády Unknown Planet je Fragment zcela mírumilovným titulem, v němž jako Zen hopsáte po levitujících ostrůvcích a sbíráte kusy své lodi. Veškerá hratelnost je přitom postavená na “rozbitém“ level designu, v němž se s Zenou musíte opakovaně odrážet od vzduchu (multi-skok), abyste dorazili na další létající ostrůvek.
A to je, milí přátelé, vše. Doufáte ve svěží obohacení hratelnosti skrze zkoumání tajemných sklepení? Či snad v zisk něčeho jako je portal-gun, díky čemuž by se (časem otravné) poskakování dalo realizovat mnohem jednodušeji? Doufáte marně. Fragment ke své vlastní smůle spoléhá na stále totožnou hratelnost, kterou variuje zcela nulově. Určitou spásou je grafický kabátek, i ten má ale podstatné nedostatky – nejhezčí prostředí je hned to první (havarovaná loď), přičemž zbytek hry sice je koukatelný, ale ani tady se vývojářům nevyhnulo neštěstí v podobě fialového “nebe“. Díky tomu Fragment postrádá imerzivnost a na každém kroku připomíná, že hrajete hru. Nikoliv nadarmo existuje řada způsobů, jak hráči vtělit pocit, že se pohybuje v reálném světě.
První dojem je prý nejdůležitější ze všech - přitom skoro vždycky bývá zcela mylný. Jenom vzpomeňte na všechny ty známé, kteří se vám poprvé jevili skvěle, jen aby se z nich vyklubali naprostí… Je to bohužel i příklad Fragmentu. Vývojáři si dali obrovskou práci se začátkem hry, zbytek ale produkovali přes kopírák, a to jak co se týče grafiky, tak i co se týče hratelnosti. Nejde o žádný zločin proti lidskosti, zcela průměrná hra ale měla daleko větší potenciál.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 6 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pronájem bytu 1+kk, 35 m2 - Kuřim
Kuřim, okres Brno-venkov
16 000 Kč/měsíc