Frendz - přátelé až za hrob
Klasický nápad se dá zužitkovat celou řadou více či méně ohraných způsobů. Nápady objevivší se ve starších hitovkách světové muziky dnes přebírají popoví zpěváci postrádající vlastní invenci či kreativitu, mnoho idejí se generace po generaci přeneslo až do dnešní doby a pojem plagiátů autorských děl je znám snad každému, kdo kdy četl alespoň pár stránek většiny rádobyoriginálních přírůstků moderní literatury. Často se ale oprášená postarší idea dá promítnout do podoby novodobé atraktivně vypadající freewarovky tak, že nad faktem, že právě onen nápad, stěžejní část celé hry, pochází z druhé ruky, jednoduše mávneme rukou.
Tvůrci freewarovky Frendz na to šli chytře. Vyšli ze stařičké hry, kterou mnozí znají i v okleštěné verzi ze svého mobilního telefonu, a opepřili ji moderním grafickým kabátkem a legračním ozvučením. V principu jde o lehce arkádovou logickou záležitost, v níž se dva hráči střídají v tazích a snaží se svými "smajlíky" zabrat co největší část hracího pole. Činí tak jednoduše - v každém z tahů umístí smajlík své barvy na to políčko čtverečkovaného pole, které způsobí, že se minimálně jeden ze soupeřových smajlů tímto krokem octne v horizontálním, vertikálním či diagonálním sevření mezi dvěma smajly vaší barvy. Tím se onen sevřený smajl změní ve smajl barvy daného hráče a jede se dál.
Hra samozřejmě končí ve chvíli, kdy je celá čtyřstranná plocha souměrných čtverečků zaplněna - může ale skončit i dříve, pokud se jednomu z hráčů podaří zbarvit veškeré soupeřovy smajlíky do barev svých anebo pokud ani jeden z hráčů už nemá možnost vkládat další smajly (z výše uvedených důvodů souvisejících s pravidly). V každém případě dojde k tomu, že se spočítá kolik smajlů ve hře patří vám a kolik počítači a určí se vítěz. Pokud se jím stanete vy, jakožto hráč, všechno se opakuje znovu ve vyšším levelu (čím vyšší level, tím vyšší obtížnost), stane-li se vítězem počítačový oponent, hra pro vás končí.
Tak jako většina správných logických her i Frendz nabízejí několik variant úrovně obtížnosti a tak by se neměli stát nehratelnými ani pro člověka, který vůbec netuší, o čem je řeč a jen letmo ho napadá, jak by se tahle hříčka asi mohla hrát. Naopak logickým expertům a věčným nimralům bude pravděpodobně vyhovovat obtížnost nejvyšší, kdy počítačový oponent jedná uvážlivě a s rozmyslem a tedy často mnohem efektivněji než lidé.
Když už jsme u té efektivnosti - k řadě bonusových bodů si můžete přijít tak, že své smajlíky umístíte na zelené hvězdičky označující speciální políčka. Jejich obsazení samozřejmě není žádnou striktní podmínkou a vlastně ani žádným způsobem neovlivní váš postup do další úrovně, ale pokud se právě snažíte o co nejvyšší skóre, jistě přijde vhod. Budete-li totiž se svým skóre spokojeni, snadno ho můžete odeslat do Internetu a přijímat tak obdivy od závistivých hráčů z celého světa. Nebo naopak koukat na to, jak špatně na tom zrovna jste :).
Není-li hnaní se po co nejvyšším bodovém ohodnocení ničím, bez čeho byste se neobešli, můžete si hrát jen tak pro radost nebo zkoušet nové fígle, je jich celá dlouhá řada. A pokud vás i to unaví, zkuste chvilku počkat, ničím nehýbat ani nikam neklikat a mrkněte jak se smajlíky na hlasitý povel uloží ke spánku - nebo jak se zase pro změnu na váš povel z ničehonic probudí. Na své si přijdou i ti, kdož od freewarovek považují alespoň obstojnou grafiku - animačky barevných smajlů i grafické zpracování jako celek totiž rozhodně stojí za to... stejně jako dokonale kyčovité ozvučení, které hře dodává tu správnou zdravě praštěnou atmosféru. Tak tedy - vzhůru do boje o vlastní přátele.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 22 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...