3D simulátory jsou povětšinou stejné. Usednete za kokpit formule, motorky, letadla nebo nějaké vesmírné lodi a dáte se do závodění. Fuel reaction se tomuto zaběhlému mustru poněkud vymyká. Jak už můžete odtušit podle názvu, půjde zde především o palivo.
Po spuštění si vyberete rozlišení a jde se na věc. Prolétáte kaňonem a za úkol máte dostat se co nejdále to jde. Proti vám však stojí dvě překážky. První je neustále ubývající palivo. V levém horním rohu máte jeho indikátor a pokud se dostane na nulovou hodnotu, let pro vás skočil. Naštěstí jsou v kaňonu různě rozmístěné krychle s palivem a když některou z nich zasáhnete svými bombami nebo střelami, připočte se vám daný počet paliva. Druhou překážku představuje pozemní artilerie, která po vás střílí. Tyto pozemní hnízda také můžete ničit bombami a raketami, za což se vám navyšuje skóre, nicméně mnohdy stačí pouze uhnout vystřeleným střelám a nemusíte se s hnízdy dále zabývat. Pokud se při letu dotknete země, ubere se vám také nějaké palivo, takže musíte být při manévrování opatrní.
Co se do hratelnosti týče, jedná se o malý oříšek. Když jsem Fuel Reaction hrál poprvé, byl pro mě velkým zklamáním. Pouhé manévrování a občasné vystřelování bomb či raket mě nijak neoslovilo. Navíc tempo hry, i když si ho můžete urychlit, je velmi pomalé až nudné. Když k tomu připočteme poměrně těžké zaměřování a tím pádem i trefování časem tolik potřebného paliva, resumé pro Fuel Reaction nevyznívá nikterak dobře. Nicméně jsem dal této hře ještě další šanci a musím uznat, že se to vcelku vyplatilo. Na třetí či čtvrté spuštění se situace poněkud zlepšila a docela jsem se i bavil. Když k tomu připočteme sice jednoduchou, ale pěkně barevnou 3D grafiku a nenáročné, ale nijak nerušící zvuky, nijak bych Fuel Reaction nezavrhoval.
Mnozí z vás Fuel Reaction smažou po první minutě se slovy, že se jedná o unylou primitivní hru, ale je to vaše volba. Ti, kteří zůstanou trpělivější, se mohou u Fuel Reaction poměrně slušně odreagovat a i pobavit. Nejedná se o žádný zázrak, ale o propadák také ne, takže průměr je naprosto adekvátní.
- pátek 6. ledna 2006