Game Developers Session 2004

  12:00aktualizováno  10. září 3:53
O tomto víkendu proběhl v Brně druhý ročník akce Game Developers Session – setkání nezávislých vývojářů z tuzemských luhů a hájů. Co všechno tři dny přednášek a dílen nabídly shrnuje dnešní článek.

Trocha historie
Příchuť nostalgie má pro účastníky minulý, vůbec první ročník akce Game Developers Session. Konal se v parném létě v klubu Mír v centru Uherského Hradiště, účastnila se ho zhruba stovka českých amatérských vývojářů a několik málo celebrit, mezi nimiž vynikal zejména Martin Klíma z Altar Interactive a několikačlenná výprava Illusion Softworks. Pro velký úspěch bylo brzy rozhodnuto, že se další ročník uskuteční v jiném, dřívějším termínu, a to pod patronátem molocha Microsoft, ve větších a luxusnějších prostorách a hlavně – s výrazně bohatším a odbornějším programem.

Profesionalizujeme
Všichni účastníci Game Developers Session 2004 se shodují v jednom: celá akce byla výrazně profesionálněji provedena, a to jak ze strany organizátorů, tak i přednášejících. Pokrokem bylo rozdělení do dvou sálů, takže mohly probíhat paralelně vždy dvě. Za výrazné zlepšení lze považovat kamery, které snímaly všechna vystoupení, takže se brzy mohou těšit na vše podstatné i ti, kdo nebyli fyzicky přítomni.

Pátek – představení a panelovka
Páteční program byl poněkud kratší, použít slova chudší by ale nebylo na místě. Poté, co se všichni včas dorazivší zaregistrovali, následovalo představení některých herních projektů, jejichž autořů referovali o jejich historii. A nejednalo se o žádná béčka – zajímavosti z vývoje prozradili například autoři Vietcongu, UFO: Aftermath. Dočkali se i lidé chtiví informací z nezávislé scény, kterou zastupoval například projekt Space Droids 3D či Berušky 2. Ještě větší úspěch než často velmi zábavné výklady ale sklidila následná panelová diskuse s herními vývojáři, o níž se hovoří prakticky výhradně v superlativech – a panuje též jednotná shoda v tom, že mohla být i výrazně, výrazně delší…

Sobota – nabitý program
Druhý den celé akce byl, podobně jako minulý rok, dedikován přednáškám, kterých tentokrát bylo doslova a do písmene obrovské množství. Jak již bylo řečeno, fungovalo rozdělení do dvou sálů, kde probíhaly paralelně různé programy. V jejich rámci se zájemci dozvěděli o programování 3D zvuku či umělé inteligence, .NET aplikacích, vývoji her pro PocketPC, technologii Level of Detail, 3D aplikacích či rychlé grafice (Martin Klíma, oblíbená postava minulého GDS, zabodoval i tentokrát, přednáška patřila k nejnavštěvovanějším). Mezi dalšími tématy našli návštěvníci kupříkladu přednáčku o Blenderu, tipy a triky ke 3d Studiu, XML a jeho využití ve hrách, Lightwave, optimalizaci – a zapomenout nesmíme ani na další z výstupů, při němž praskala přednášková místnost ve švech – story development Martina Babaríka z Illusion Softworks.

Neděle – praktické dílny
Poslední den pak zabraly takzvané dílny, kdy měli návštěvníci možnost si něco málo z teorie, která jim byla vštípena do hlav v sobotu, vyzkoušet i v praxi. Velký zájem byl o game designové cvičení s již zmíneným Martinem Babaríkem, zájemci si mohli vyzkoušet i programování AI s týmem PUPworX nebo tvorbu pixel by pixel grafiky s Rivou. Definitivní zakončení pak obstarali organizátoři v odpoledních hodinách a účastníci pohodové akce se rozprchli po blízkých restauračních zařízeních…

Ačkoliv tentokrát trochu chyběl zlatý hřeb – vyhlášení nejlepší české amatérské hry v soutěži o Joystick ČH mohl 3D Contest jen těžko nahradit – nelze pochybovat o tom, že se GDS 2004 vyvedla ještě o něco lépe, než minulý rok. Více než dvojnásobná účast, profesionálnější zázemí i organizace, větší počet celebrit z profesionálních týmů – a přitom stále stejná, pohodová atmosféra – to vše jsou důvody, které velí s optimismem hledět k dalším ročníkům.

Autor:
Témata: UFO

Nejčtenější

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

Northbury Grove: King‘s Comfort

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak snadné setřást.

Tanks of Freedom je taktická hra pro líné stratégy

Tanks of Freedom

Pod líbivou retro slupkou této tahové strategie se skrývá shnilá a problémy prostoupená hra, o které se ani nedá říkat,...

There Was A Caveman vám připomene legendární Prehistoric

There Was A Caveman

Tahle skvělá plošinovka vás vezme přes hlavu kyjem a nechá vás vzpomenout na staré dobré časy slavných arkád...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

Crypt Worlds

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak divná, jako Crypt...

Další z rubriky

Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Dots and boxes

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.

Family Farm - dojmy z demoverze

Family Farm perex

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň....

Kulivočko - dojmy z dema

Kulivočko

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.

Najdete na iDNES.cz