Doporučujeme

Game Developers Session 2004

O tomto víkendu proběhl v Brně druhý ročník akce Game Developers Session – setkání nezávislých vývojářů z tuzemských luhů a hájů. Co všechno tři dny přednášek a dílen nabídly shrnuje dnešní článek.

Trocha historie
Příchuť nostalgie má pro účastníky minulý, vůbec první ročník akce Game Developers Session. Konal se v parném létě v klubu Mír v centru Uherského Hradiště, účastnila se ho zhruba stovka českých amatérských vývojářů a několik málo celebrit, mezi nimiž vynikal zejména Martin Klíma z Altar Interactive a několikačlenná výprava Illusion Softworks. Pro velký úspěch bylo brzy rozhodnuto, že se další ročník uskuteční v jiném, dřívějším termínu, a to pod patronátem molocha Microsoft, ve větších a luxusnějších prostorách a hlavně – s výrazně bohatším a odbornějším programem.

Profesionalizujeme
Všichni účastníci Game Developers Session 2004 se shodují v jednom: celá akce byla výrazně profesionálněji provedena, a to jak ze strany organizátorů, tak i přednášejících. Pokrokem bylo rozdělení do dvou sálů, takže mohly probíhat paralelně vždy dvě. Za výrazné zlepšení lze považovat kamery, které snímaly všechna vystoupení, takže se brzy mohou těšit na vše podstatné i ti, kdo nebyli fyzicky přítomni.

Pátek – představení a panelovka
Páteční program byl poněkud kratší, použít slova chudší by ale nebylo na místě. Poté, co se všichni včas dorazivší zaregistrovali, následovalo představení některých herních projektů, jejichž autořů referovali o jejich historii. A nejednalo se o žádná béčka – zajímavosti z vývoje prozradili například autoři Vietcongu, UFO: Aftermath. Dočkali se i lidé chtiví informací z nezávislé scény, kterou zastupoval například projekt Space Droids 3D či Berušky 2. Ještě větší úspěch než často velmi zábavné výklady ale sklidila následná panelová diskuse s herními vývojáři, o níž se hovoří prakticky výhradně v superlativech – a panuje též jednotná shoda v tom, že mohla být i výrazně, výrazně delší…

Sobota – nabitý program
Druhý den celé akce byl, podobně jako minulý rok, dedikován přednáškám, kterých tentokrát bylo doslova a do písmene obrovské množství. Jak již bylo řečeno, fungovalo rozdělení do dvou sálů, kde probíhaly paralelně různé programy. V jejich rámci se zájemci dozvěděli o programování 3D zvuku či umělé inteligence, .NET aplikacích, vývoji her pro PocketPC, technologii Level of Detail, 3D aplikacích či rychlé grafice (Martin Klíma, oblíbená postava minulého GDS, zabodoval i tentokrát, přednáška patřila k nejnavštěvovanějším). Mezi dalšími tématy našli návštěvníci kupříkladu přednáčku o Blenderu, tipy a triky ke 3d Studiu, XML a jeho využití ve hrách, Lightwave, optimalizaci – a zapomenout nesmíme ani na další z výstupů, při němž praskala přednášková místnost ve švech – story development Martina Babaríka z Illusion Softworks.

Neděle – praktické dílny
Poslední den pak zabraly takzvané dílny, kdy měli návštěvníci možnost si něco málo z teorie, která jim byla vštípena do hlav v sobotu, vyzkoušet i v praxi. Velký zájem byl o game designové cvičení s již zmíneným Martinem Babaríkem, zájemci si mohli vyzkoušet i programování AI s týmem PUPworX nebo tvorbu pixel by pixel grafiky s Rivou. Definitivní zakončení pak obstarali organizátoři v odpoledních hodinách a účastníci pohodové akce se rozprchli po blízkých restauračních zařízeních…

Ačkoliv tentokrát trochu chyběl zlatý hřeb – vyhlášení nejlepší české amatérské hry v soutěži o Joystick ČH mohl 3D Contest jen těžko nahradit – nelze pochybovat o tom, že se GDS 2004 vyvedla ještě o něco lépe, než minulý rok. Více než dvojnásobná účast, profesionálnější zázemí i organizace, větší počet celebrit z profesionálních týmů – a přitom stále stejná, pohodová atmosféra – to vše jsou důvody, které velí s optimismem hledět k dalším ročníkům.


Témata: UFO
  • Vybrali jsme pro Vás