Ghost - hopsačka s malým duchem
Server pro české herní vývojáře Gamecode se sice již odebral do věčných lovišť, ale hry vzešlé z jejich rychlosoutěží žijí dál. Ta s pořadovým číslem pět byla zaměřena na tvorbu hopsaček a vítězství si odnesl již dříve recenzovaný Stream. Dnešní Ghost tenkrát obsadil bronzovou příčku. Na starost dostanete malého ducha, s nímž musíte projít třicítku levelů.
R_Jakl k tvorbě použil program GameMaker a ze hry je patrný minimalistický přístup. Veškeré překážky, plošinky a úrovně jsou tvořeny sestavami drobných kostek, takže si budete připadat jako v nějakém království Tetrisu. Hrdina je malinkatý a mimo skákání a možnost aktivace tlačítek mu sudičky nedaly do vínku jinou vlastnost. I s těmito atributy lze udělat skvělou a zajímavou hopsačku, bohužel zde se to podařilo jen částečně.
Design levelů je sice povedený, spousta pasáží je sestavena s přesností na jednu kostičku a často budete potřebovat hodně trpělivosti a opakování, než se dostanete na kýženou plošinku. Bohužel přitom často přijdete o život, což vás díky přístupovým heslům k jednotlivým levelům sice nemusí zase tak mrzet, horší ovšem je, že se obtížnost v levelech zvyšuje pouze na základě stále větší nepřístupnosti. Řešení přitom nelze logicky odvodit a sto marných pokusů není dobrá učební metoda. Většina levelů je založena na tom, že aktivujete různě umístěná tlačítka, která uvolní další cestu odstraněním některých kostek nebo umožní přístup k dalšímu tlačítku.
Asi největším minusem Ghost je jeho atmosféra. Stejné kostky, stejná tlačítka a duch. Toto monotónní prostředí vás provází prvními levely a až posléze se k nim přidají třeba skákadla, jezdící plošinky, teleporty, která nevítám ani tak proto, že by přinesly větší variabilita, ale protože celou plochu alespoň trochu rozhoupají, je zde vidět něco animovaného a živého. Strnulost se však úplně vymýtit nepodařilo a jediný ponurý song jako hudební doprovod tomu opravdu nepřidává. Ghost tím hodně trpí a je to dost možná daň za účast v rychlosoutěži s omezeným časem na tvorbu. To však zajisté autorovi nebrání v tom, aby hru více oživil a poupravil, obzvláště, když je vytvořena v GM. Po face-liftu by si jistě Ghost zasloužil vyšší hodnocení a našel více fanoušků, protože je vidět, že po stránce designu levelů hra dokáže překvapit a je nápaditá. Tato verze si však zaslouží jen mírně nadprůměrné hodnocení.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 14 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Stavební pozemeky Úšava
Staré Sedliště - Úšava, okres Tachov
2 401 000 Kč