Na svědomí to má zejména prostředí. Pokud by se hlavní hrdina ocitnul na hřbitově plném zombie, duchů a nemrtvých, nemohlo by to vypadat tak tragicky, jako v tomto případě. Podobnými stvořeními je okolí doslova prolezlé a navíc se na ně ani nedokážete dost dobře připravit. Přicházejí totiž bez ohlášení a vynořují se zpravidla ze země, a to klidně i na tom místě, kde aktuálně stojíte. V tom vlastně spočívá ta nejtěžší část hry – na tyto výpady se totiž nelze žádným rozumným způsobem připravit a nezbývá tak nic jiného, než spoléhat na to, že budete mít štěstí. Pokud se tak totiž nestane, můžete umřít, ztrácíte život, přecházíte na začátek levelu a začínáte defacto od začátku, což není rozhodně příjemné. Naštěstí neumíráte ihned po prvním kontaktu s nepřátelskou jednotkou. Náš rytíř ale ztrácí většinu ze svého charisma, nýbrž bude donucen při prvním střetu odhodit své stříbrné brnění a dále postupovat více-méně nechráněn. To také znamená, že jakýkoliv další kontakt s protivníkem znamená svlečení z kůže a následně rozpadnutí kostry – v krátkosti tedy smrt.
Naštěstí se proti nepřátelům dokážete bránit a to jednou dosti účinnou zbraní. Samozřejmě nejde o zbraň střelnou, která by se do tak trochu středověkého pojetí příliš nehodila. Proto se autoři rozhodli pro železné kopí či prostě jakýsi bodec, kterým budete vrhat po nepřátelských a to můžete i dosti rychle. Svou kadencí se tedy hra klidně vyrovná střelné zbrani, ostatně bez toho by to ani nešlo. Rychlost hraní bude muset být vysoká, jinak nebudete stíhat nepřátele před vámi a za vámi zabíjet a už vůbec postupovat dále. Rozhodně totiž neplatí, že pokud v oblasti vyzabíjíte všechna viditelná monstra, již se žádná další neobjeví. Ba právě naopak, ty se objevují stále a nejlepší variantou tedy je jak neustále zabíjet, tak i průběžně se posunovat směrem kupředu, jinak ustrnete na slepém bodě a nestihnete misi dokončit v krvavém časovém limitu.
Bod navíc je třeba projektu naúčtovat za grafickou stránku. Ta mě sice zklamala svým rozlišením, detaily s jakými autoři vykreslili pozadí jsou však příjemné, stejně jako měnící se motiv. Ghouls'n Ghosts Remix je tedy nadprůměrným a dobře hratelným remakem, který ale nehrajte v případě, že se nedokážete poměřit s trochu výše posazenou laťkou obtížnosti.