Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GoldenEye Doom2 TC – spojení legend

aktualizováno 
Bond, James Bond. Do postsovětské Rusi a snad i dále se s legendárním agentem dostanete v totální konverzi kultovní konzolovky.
70

GoldenEye Doom2 TC

Platforma: Freeware
Výrobce: Derek

  • Doom + James Bond
  • Drží se předlohy (filmu i konzolového GE)
  • Občas lehce zmatený
  • Nulová esence Bonda

Stáhnout

goldeneye_poster

goldeneye_01Eye, Golden Eye. Kultovní hra, která v roce 1997 zasáhla konzoli Nintento 67 64 a navždy se jako jedna z nejúspěšnějších FPS zapsala do vědomí konzolových hráčů. Nyní přichází totální konverze Goldeneye 007 na enginu Dooma 2 (shodou okolností vydaném jako freeware také v roce 1997) a každý akce chtivý hráč může směle přeskočit recenzi a jmout se stahování, protože tohle je kombinace, která snad nemůže zklamat.

GoldenEye Doom2 TC (dále jen GoldenEye) poměrně věrně kopíruje události sedmnácté filmové bondovky a zavede vás tak do na odlehlou přehradu i do velkolepé Moskvy. Respektive, kopíroval by, kdyby byl dokončený – ke skutečně kompletnímu zkopírování všech levelů Goldeneye 007 hře chybí několik kol. I tak se ale dočkáte mnoha slavných momentů, včetně bungee skoku.

goldeneye_02Doom, Doom 2. Takhle se zkratce můžu zhodnotit největší a vlastně asi jediný problém GoldenEye. Ačkoliv jsem jako dlouhodobý PCčkář konzolovou předlohu nehrál, byl její engine pravděpodobně na vyspělejší úrovni, než je legenda od Id Software. Engine Dooma 2 má i přes snahy fanoušků některé zásadní mechaniky, které dnes už prostě vypadají příliš zastarale. Grafika je zkrátka příliš hranatá a objekty příliš postaveny na spritech; raději ani nebudu mluvit o úrovni exteriérů.

Je to sice problém, který bude asi každý hráč od GoldenEye čekat, to ale jeho velikost nesnižuje. A zvláště po jiných hrách, které engine Dooma 2 využívaly podstatně lépe (někteří hráči navíc odkopli i podstatně lépe vypadající hry na CSP Game Engine; skutečně, házet perly sviním...). Ruku v ruce s enginem jde i level design, byť bych určitou menší nepřehlednost úkolů a prostředí mohl vyčítat spíše původním autorům konzolového Goldeneye.

goldeneye_03Bond, James Bond. Jeho šarm je ve hře rovněž dávkován po velmi střídmých špetkách. Opět bude na vině spíše předloha než malá představivost autorů GoldenEye, nicméně trochu více serepetiček od Q a elegantně cynických hlášek by hře jenom prospělo, stejně jako mezisekvence spojující hru s filmem. Takhle je totiž GoldenEye pouze bezduchou řezničinou za krále a za vlast bez výraznějšího stylu, který si většina z nás spojuje s tímhle agentem od MI6.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

57 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 154 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

A Walk In The Park
A Walk In The Park je krásná procházka a taky psychologický horor

Klidná procházka parkem za doprovodu hlasu vašeho nejlepšího přítele. Co může být pohodovějšího? Nikoho by asi nenapadlo, že atmosféra se může rázem změnit v...  celý článek

Suggestion Box
V byrokratické a vtipné Suggestion Box máte neomezenou pravomoc

Jaké asi je mít v rukách všechnu moc? V Suggestion Box, této vtipné byrokratické minihře je vaším úkolem rozhodovat o schválení žádostí zákazníků. Jenže pozor,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.