Obvykle ve hrách tohoto typu létáme s letadýlkem, raketkou nebo lodičkou shora dolů, popřípadě trochu do stran a neustále se šineme doprava, odkud na nás nalétávají nepřátelské flotily. Ty kropíme lasery a vůbec vším, co je po ruce, a na konci kola vždy čeká boss. No, v Gongbat nemáte loď, ani letadlo, ale netopýra a ti bossové nejsou na konci kol, ale úplně všude. Zvláštní? Tak to si pište.
Takzvané horizontální arkády mají už pěkně zajeté koleje a tak, když se objeví hra, co jede svou vlastní cestou, je důvod zvýšit pozornost. Zde hrajeme za malého netopýra, který na nepřítele útočí svým vysokofrekvenčním pištěním. Po cestě musí zničit vše, co se hýbe, a na to má několik speciálních schopností, které mu zajistí šanci na přežití v pěti velmi dlouhých a rozdílných úrovních.
Začněme ale popořadě. Netopýr má několik statistik, které si můžete postupem času zlepšovat. Silnější útok, rychlejší zvukové vlny, více života, nebo obrana. Prostě klasika. Zvláštní jsou jednoznačně právě ony speciální schopnosti, které nemůžete používat libovolně, ale musíte je nejprve v úrovni naleznout a pak pomocí obyčejného boje „nabít“. Na krátkou chvilku se tak můžete proměnit v různorodá monstra s rozličnými druhy útoků a slabin.
Hra se nebere zrovna moc vážně a tomu odpovídá i děj, který je vyprávěn přímo během akce. Není potřeba ho nijak řešit, ale v každém případě je vtipný. Na to, že je Gongbat akční hra, je až překvapivě ukecaná. A to i díky tomu, že téměř každý nepřítel, který se proti vám vydá, je něčím zvláštní, specifický.
Autoři hry učinili lišácký krok. Místo toho, aby byly levely zaplněny identickými a anonymními monstry a pořádný boss čekal teprve na konci mapy, je zde situace obrácená.
Téměř každý druhý protivník je specifický a jedinečný a na nějakého „obyčejného“ jen tak nenarazíte. To přináší do hry zcela jiný druh uvažování a hratelnosti. Zde neplatí motto „plnou parou vpřed a hlavně neustávat ve střelbě“.
Je potřeba protivníky zkoumat a zjišťovat, jaký mají druh útoku, analyzovat jejich pohyby atd. Často například narazíte na oponenta, který je proti vaší palbě imunní a zničit ho musíte jinak, chytře.
Právě tato zvláštnost dělá z jinak obyčejné akční arkády to, čím Gongbat je. Je to hra postavená na hlavu. Arkáda, která otáčí to, co každý zná o sto osmdesát stupňů. Není bez chyb a třeba grafiku bych dokázal s trochou nevole označit za téměř odpudivou. Ale to si holt každý už musí udělat názor sám.
zdroj: www.youtube.com