Na druhou stranu nešlo s levelay moc lepšího vymyslet – rozsahově jsou dosti malé, což odpovídá i chabému rozlišení. To ale vývojářům snadno odpouštíte vzhledem k vyšperkované hratelnosti, které v této možná trochu neatraktivní skořápce přinášejí. Stejně jako v Portal, i zde jsou základem všeho dva portály. Ty vypouštíte na mapě, ovšem jen do míst, kde se nenacházejí cihlové stěny. První portál je bílý a na mapu ho umístíte levým tlačítkem myši. Podobně je na tom ten červený, k němuž slouží tlačítko druhé. Proč jsou portály dva je většině asi jasné – ten bílý je takovou vstupní branou, kterou projdete do červeného, přičemž se zohledňuje směr a rychlost, jakou pochodujete. To znamená vletíte-li kupříkladu do portálu po střemhlavém pádu, musíte posléze počítat s tím, že stejně rychle a mrštně vyletíte druhou stranou. Toho využijete především při chůzi. Pokud totiž do portálu vejdete z levé strany, vyjdete z toho druhého napravo. Toho je třeba využít v momentě, kdy se snažíte trefit na krátkou plošinku a portál je umístěn na jejím okraji.
Rozhodně je třeba zmínit dřevěné krabice potažené nějakým speciálním plastickým materiálem vzhledem k tomu, jak poskakují, dopadnou-li na zem. Naštěstí pro vás jsou navíc přitahovány bílými portály, ty tedy stačí postavit v jejich velikosti a krabice se dají do pohybu. Tímto způsobem je dotlačíte až na místo kam potřebujete – většinou na tlačítko, které budou muset držet zmáčknuté.
Gravortex mě velice příjemně překvapil. Portal je zkrátka a dobře téma, které bude bavit v jakémkoliv provedení a autoři při přepracovávání do dvou dimenzí neudělali téměř žádnou chybu – po hratelnostní stránce. Jedničkou s hvězdičkou je třeba ohodnotit právě onu zábavnost,. Přičemž body dolů padají snad akorát za ono zpracování.