Autoři si totiž uvědomili, že spíše než dokonalá fyzika při odrážení střel je důležitá zábavnost. Jeden příklad za všechny. Pokud střelíte dostatečnou silou pánubohu do oken, střela se zcela podivně vrátí pod téměř stejným úhlem zpět. Z pozice hráče byste to označili za nesmysl, ale když sledujete počítačového protivníka, který přešlapuje na místě a pak tuhle fintu na vás použije, dokáže to překvapit a pobavit.
Základem dobrého klonu Wormsů je zajímavý zbraňový arzenál. Nemůže chybět bazuka, která k červům patří stejně jako brokovnice ke slepicím v Moorhuhn. Mimo ni často sáhnete po brokovnici, různých druzích pistolí a granátů. Mimo tuhle základní sadu nejčastěji využijete různé zbraně pro boj zblízka nebo naopak superzbraně v podobě třeba kobercového náletu. Tak trochu do řemesla Lemmingsů fušují Hedgewars v nabídce různých způsobů jak upravit okolní terén, kopat, stavět, možností teleportovat se, houpat na laně, jichž využijete při ukrývání nebo frontálním útoku na oslabeného soupeře.
Neméně důležitým prvkem je samotné zpracování arén, jež jsou v Hedgewars takřka dovedeny k dokonalosti. Vždycky mně nudili pidičervíčci obklopení jednolitou šedou hmotou. Zde jsou arény tematicky zpracovány v různých stylech a připomínají spíše výlet do světa plného fantazie. To může svádět k určitému zobecnění. Naštěstí to v tomto případě neplatí a stále naleznete dostatek strategických prvků, úkrytů, odlišného chování okolí vzhledem k materiálovému složení atd. Grafika a animace jsou tak skloubeny dohromady se solidní hratelností a nutností strategicky uvažovat.
Hra má velké možnosti nastavení, bohužel nenabízí výpravnou kampaň a interface menu by si zasloužil pečlivější zpracování. Velmi kvalitně je zpracován i singleplaer pro případ, že byste nemohli hrát v přirozenějším multiplayeru. Solidní AI soupeře lze navíc podpořit vytvořením silnější zbraňové výbavy. Po delší době se legendární červíci dočkávají důstojného nástupce.