Na HighSchool 101 učitelé při testech procházejí kolem lavic, pozorně sledují jestli někdo neschovává pod lavicí tahák, nemá v uších sluchátko, nebo nedej bože zapnutý telefon. V rukou přitom mají baseballové pálky a nebojí se je použít.
Učitelé před sebou mají výseč, která symbolizuje jejich zorné pole a kolem sebe kruhový ukazatel, který označuje, z jaké dálky uslyší vaše našeptávání. Vy ovládáte zároveň celou třídu, ve které není téměř nikdo schopen úlohy splnit poctivě, a tak žáci musí spolupracovat. Ale každý z nich má jen omezené množství akčních bodů.
Nejprve je třeba zjistit správné odpovědi. To lze konverzací s nejchytřejším spolužákem nebo třeba pomocí chytrého telefonu.
Pak je potřeba informaci roznést po celé třídě. Šeptání stojí dva akční body, házení vlaštovek tři a podobně. Protože učitelé korzují po třídě, je třeba je odlákat.
Třeba tak, že se jednoho ze školáků necháte přihlásit s problémem v testu. Učitel přijde, chudákovi vyhubuje, že zadání úlohy je jasné, ale vy získáte čas jednat.
A aby toho nebylo málo, co vás může při hraní stresovat, tak na test má celá třída časový limit. A hodiny neúprosně tikají ve váš neprospěch.
HighSchool 101 je vtipná a originální kombinace taktické strategie a „hry na schovávanou“. Skvělé zpracování postavené na Unreal Enginu 4 dodává hře lesk a neokoukaný herní systém zase dostatek přitažlivosti. Je to zábava na nadprůměrně dlouhou dobu. Nemluvě o opravdu vysoké obtížnosti. Holt, nakonec asi bude opravdu lepší se všechno poctivě našprtat.