Hurrican je akční arkádovkou, v níž právě akční prvek převažuje mnohonásobně nad tím hopsačkovým. Ačkoliv budete v rozmanitém futuristickém světě potkávat celou řadu plošinek, jejichž překonávání je nezbytné, většinu herního času vám zaplní likvidace nepřátelských jednotek, která probíhá v poměrně hektickém tempu.
Složení nepřátelských jednotek je poměrně variabilní, ačkoliv se téměř bez výjimky jedná o jednotky robotického původu. Aby to ale nebylo tak jednoduché, přišli autoři s různými druhy využívajícími rozlišné druhy přesunů. A tak se setkáte s drobnými „kloboučky“ k jejichž sestřelení se budete muset dokonce přikrčit. Ty vystřídají větší pochodující roboti, aby na vás ve stejné chvíli shora zaútočili létající jedinci podobni drobným ještěrům. O slovo se přihlásí i kousky organického původu, které nejsou o nic méně nebezpečné. Řeč je samozřejmě o krvavých rostlinách plivajících po vás ohňové koule, které naštěstí mají jen omezený dolet a lze se jim poměrně jednoduše vypnout.
Co asi překvapí většinu hráčů arkádových her či třeba i akcí viděných pohledem z boku, je poměrně značná intenzita nepřátelských jednotek, díky čemuž se herní obrazovky v mnoha situacích stává nepříjemně nepřehlednou. Naštěstí jste vybaveni několika druhy zbraní, respektive jednou základní. Tu je ale v průběhu hry pomocí speciálních utilit vypadávajících ze zabitých organismů upravovat respektive vylepšovat, což znamená třeba hned tři střelné proudy místo jednoho jediného. Navíc můžete čas od času použít speciální útok spočívající ve vyslání dvou vertikálních ohňových proužků, které zničí vše co se aktuálně nachází na obrazovce a to jak napravo tak i nalevo od vás.
Na téměř nepopsanou stránku záporů hry je třeba připsat možná ne nejšťastněji vybrané ovládání, kterému se mi nepodařilo přizpůsobit ani po několika minutách hraní nehledě na to, že kláves k ovládání potřebných je možná až přespříliš, což výsledný skvělý dojem bohužel sráží. I tak se ale jedná po jasně osmičkový projekt.