To vlastně samo o sobě způsobilo již samotné zasazení hry – to se totiž snaží zachytit tak trochu depresivní atmosféru probíhající občanské války ve Rwandě z roku 1994. A to ač tomu zpočátku nic neodpovídá. Na vás bude vtělit se do kůže matky, jejíž malé dítě ne a ne usnout. Pronikavý řev ale nejen že se nedá poslouchat, navíc hrozí situace, že se hlídka přiblíží až k jejich oknům a bude opravdu zle. Aby se tak nestalo, máte pouze jediné východisko – musíte zpívat ukolébavky, které snad vašeho drobečka uspí.
Vzhledem k tomu, že jde o typingovou hru, bude vaše zpívání samozřejmě do značné části záležet na výstupu z klávesnice. Na monitoru se totiž budou po celou dobu objevovat malá písmenka, z nichž budete skládat předem dané slovo. To není většinou těžké, něco jako child, brave ap. Základní slovní zásobu ale nestačí pouze nacvakat a jet dále, tvůrci Hush se rozhodli vedle rychlého psaní prověřit také vaše reakce. To znamená, že se slovo bude objevovat postupně písmenko po písmenku a vy jej musíte zmáčknout v pravý čas. Nikdo vám ale již neřekne, kdy ta chvíle nastala, to budete muset sami prostě odhadnout. Písmeno totiž je ze začátku nevýrazné, poté padá směrem dolů a stále se vyjasňuje a na vás je odhadnout, kdy se vyjasnilo tak nejvíce a stisknout ho. Uděláte-li to dříve nebo později, ono zčervená a je zle. V opačném případě zmodrá, tak jako tak ale pokračujete dále.
A to až do chvíle, než vás objeví hlídač obcházející okolí s nabitou puškou. Toho tedy uvidíte na pozadí poté, co několikrát špatně zmáčknete a každým dalším špatně načasovaným zmáčknutím se této situaci ještě přibližujete. Postupem času se totiž černá obrazovka mění, červená a začíná zobrazovat výjevy z venkovního válečného pekla, které mimochodem dobře působí na vaše smysly a skvěle zobrazují onu bezradnou atmosféru, v níž se matka vlastně ocitla. Jinak je ale hratelnost trochu slabší. Pomineme-li fakt, že je Hush neskutečně krátký, je třeba zdůraznit jeho repetitivnost a často i otravnost. Písmena vám totiž unikat bohužel budou, trefit se vždy do správného okamžiku zkrátka nejde a tak je jen otázkou, zda se Hush dá vůbec dotáhnout do vítězného konce. Nejspíše ano, ovšem bude to chtít velkou porci přesnosti.