Kdo by to do ní řekl. Malinkatá medúzka uprostřed obrovského oceánu plného nebezpečných potvor. A to ještě na jejích bedrech leží záchrana celého podmořského světa. I když to zpočátku vypadá jako utopie, trpělivost a šikovnost se nakonec vyplatí. Nevěříte? Ikachan je hra podle obrázků hodně stará. Ale i když byla vydána již v roce 2000, stále nabízí neuvěřitelnou hratelnost a zábavnost a byla by velká chyba vás o ní neinformovat. Pochází z Japonska, ale díky ochotě fanoušků byla z velké části přeložena i do angličtiny. Ono sice jde stylem hraní o arkádu, jenže notně lízlou také žánrem RPG. I když doprovodné texty nejsou k hraní nutné, přeci jenom lépe pochopíte zápletku a budete s naší hrdinkou více soucítit.
Začínáte jako bezbranná medúzka bez zkušeností, s minimem životní energie, které nezbývá než se s maximální opatrností vyhýbat nástrahám, pomalu se pídit vpřed a sebrat každičký zkušenostní bod. K pohybu je nutno neustále mačkat klávesu Z, která vypustí trochu bublinek z vaší zádi a popožene vás vpřed. Jakmile ji však přestanete mačkat, bude medúzka padat volným pádem dolů. Pohyb je to nepřesný, obzvláště v krkolomných tunelech se žahavými sasankami. Čas od času si přečtete od podivných mořských obyvatel o ještě podivnějších katastrofách, jež podmořský svět v poslední době trápí. Občas vám tito obyvatelé přispějí do inventáře nějakým předmětem. Postupně se zvyšuje úroveň vašich zkušeností, množství života a vám se najednou dýchá mnohem lépe než na počátku. Dokážete se vyhýbat mořským ježkům, pohrávat si s raky a hlavou bořit pórovité zátarasy. V útulných mušlích si můžete schrupnout, doplnit energii a uložit hru, takže vás již nečeká cesta od samého začátku. Postupně se stáváte králem podmořského světa.
Ikachan je vlastně jeden obrovský level tvořený překážkami a chodbami. I když není příliš rozsáhlý, čeká vás na každém kroku trochu jiný úkol a prostředí. Postupně odhalujete příběh a spolu s lepšími vlastnostmi narážíte na složitější překážky. Díky svéráznému pohybu však ani na chvilku nesmíte polevit v pozornosti, jinak si na vás vyšlápne nejbližší nepřítel. Hra má díky tomu výborný akční náboj a rozhodně vás nečekají nějaké vyloženě odpočinkové pasáže. I přes postarší pixelovanou grafiku jsou jednotliví soupeři hezky animovaní a detailně propracovaní, nechybí hudba a zvuky. Možná si říkáte, že je to snad samozřejmé, ale namíchat do 160 kB balíčku tolik zábavy a v takovém zpracování, to dokáží jen v Japonsku.
- pátek 24. června 2005
- 1