IRONE je graficky jednoduchá, ale herně neuvěřitelně náročná. Musíte projít náhodně generovaným bludištěm, najít klíč ke dveřím do dalšího patra a co nejvíce předmětů a přitom se nenechat sežrat některým ze stovek roztomilých, ale smrtících příšerek.
Hra vlastně využívá velmi podobný princip, jako třeba skvělý Binding of Issac. Vygeneruje úroveň sestavenou z několika místností, ale co je v těchto místnostech, to je zcela náhodné.
Takže se může stát, že někdy najdete důležitý předmět v naprosto prázdném prostoru a jindy se na vás vyvalí obrovská horda nepřátel. V každém levelu je třeba najít klíč, který otevře poslední místnost, kde na vás čeká boss.
Kromě samotného klíče se v některých místnostech povalují i cenné předměty, které vám vylepší kdejaké vlastnosti. Co dělají třeba takové boty rychlosti je asi jasné. Stejně tak, jakou vlastnost vám zlepšuje meč.
Kromě tohoto sem tam vypadávají některé předměty i z mrtvých nepřátel. Většinou jde jen o lékárničku, která vám doplní jeden život, ale občas u sebe příšerky mají i něco jiného.
Problém je v tom, že samy od sebe se svých cenností nevzdají. A v tom je potíž. Soubojový systém je dost nepřirozený a bitky s více než jedním nepřítelem skoro vždy končí vaší smrtí. Je to tím, že disponujete jen útokem na blízko s velmi omezeným dosahem.
To v kombinaci s tendencemi nepřátel nečekaně vyrazit po vašem krku způsobuje, že naprostou většinu monster je lepší obejít a nesnažit se s nimi zaplést do rvačky.
Souboje s bossy jsou samozřejmě ještě obtížnější. Většinou je vaše vítězství spíš dílem náhody. A samozřejmě, pokud zemřete, začínáte úplně od znova.
IRONE je graficky opravdu primitivní. Více než dvě barvy vykouzlí málokdy. Pokud ovšem hledáte skutečnou výzvu, jste tady správně. Ze začátku nejste schopni skolit ani bandu nejjednodušších příšer a s postupem času se situace nijak nelepší. A díky tomu, že nemůžete vědět, co vás čeká v další místnosti, je IRONE hra pro opravdové tvrďáky.