It Came from the Desert je obrovskou klasikou a vedle středověké strategie Defender of the Crown dost možná i vůbec nejproslulejší hrou týmu Cinemaware. Žánrově stěží zařaditelné dílko boduje fantastickou atmosférou, hratelností a nečekanou nelinearitou. A protože Cinemaware se nechovají ke svým zapáleným fanouškům nikterak macešsky, mají Plné hry možnost přinést vedle již zmiňovaného Defendera i právě filmovou akci s adventure a strategickými prvky v rámci svého týdne nostalgie. Pozor ale: licenční podmínky nedovolují umístit hru lokálně na náš server, takže stažení je možné jen na stránce autorů. Tam navíc musí být žadatel o vlastní kopii zaregistrován (to je naštěstí rychlá operace obnášející vyplnění formuláře a přečtení jednoho potvrzovacího mailu).
It Came from the Desert si bere to nejlepší z béčkových hororových filmů a celý se odehrává v úplně klasickém prostředí: zapadlé americké venkovské městečko Lizard Breath kdesi v poušti, se svým neschopným starostou, buranoidní mládeží a tvrdohlavými obyvateli. Právě sem, pár mil od centra toho mála, co se v ospalém sídle děje, spadl ale jeden nadmíru zajímavý meteorit. Doktor Greg Bradley, novopečený geolog, se rozhodne prozkoumat jeho složení a okolnosti dopadu. Po příjezdu do Lizard Breath ale zjistí strašlivou věc: dopad vesmírné radioaktivní skály způsobil mutaci mravenců, kteří den ode dne rostou a jsou agresivnější a agresivnější. Nezbývá, než se dát do na první pohled marného boje…
It Came from the Desert je v první řadě hra neuvěřitelně nelineární. Během patnácti dnů, kdy hrozba zaplavení a ovládnutí světa mravenci stále roste, si hráči mohou vyzkoušet celou řadu miniher – adventurní dialogy s obyvateli, automobilové závody a celou řadu různorodých akčních či arkádových útěkových sekvencí. Některé jsou slabší (třeba hra Chicken na silnici, kde se proti sobě rozjíždějí dva vozy a kdo uhne jako první je "kuře"), jiné geniální (boj proti mravencům ve stylu hodně akční realtime strategie, bombardování hnízd či závěrečnáý výprava přímo do srdce odporného národa). Celá hra pak hráče pohltí uchvacující atmosférou – postupem času mravenci ovládají a ničí stále více lokací, v nichž ještě včera bujel život, obloha temní a setkání s obřím hmyzem tváří v tvář je zážitkem, který se jen těžko popisuje…
Těm, kdo vlastní nějaký rozumný emulátor Amigy, se vřele doporučuje stáhnout a hrát Amigovskou verzi. Její grafické provedení je totiž podstatně lepší než na PC, které přece jen evidentně nebylo hlavní platformou (to dokazuje i malé srovnání pod tímto textem). Stejně tak ani ozvučení není již dnes na špičce, mezi chyby by se dala zařadit i nevyrovnaná obtížnost, zábavnost a provedení jednotlivých miniher, z nichž se It Came from the Desert skládá. Nicméně tohoto všeho si všimne skutečně jen ten, kdo bude za každou cenu hledat něco, co by jinak skvělé hře vytknul. It Came from the Desert je klasika a do týdne nostalgie patří plným právem. A teď už dost řečí: městečko Lizard Breath čeká na svého prvního velkého hrdinu.