Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jimmy The Troublemaker - jak dělal Jimmy problémy hráčům

aktualizováno 
Barevný a pohádkový svět Jimmy prozkoumává tak detailně, až se nám hráčům orosí čelo a ztratíme nervy.
60

Jimmy The Troublemaker

Platforma: Freeware
Výrobce: Victory Creek productions

  • grafika
  • občas humorné
  • zákys čeká všude
  • deprimující hratelnost

Stáhnout

Jimmy_02Jak poměrně originálně a vtipně hlavní hrdina Jimmy na začátku hry bez jakéhokoliv úvodu či intra poznamená, autor tohoto projektu je špatný programátor, neschopný grafik a vůbec amatérský vývojář a tak veškeré kritiky k jeho osobě či výtvoru jsou naprosto zbytečné. Někde kolem tohoto článku se bude válet obrázek s tabulkou, která se mi objevila během hraní a kde autor sám poznamenává, že grafické zpracování "Jimmyho" je odporné. Ačkoliv mám ke hře jisté výtky, ke grafice se nevztahují, neboť poměrně pěkně kreslené pohádkové lokace (dokonce ve vyšším rozlišení, než je obvykle v AGS enginu zvykem) jsou oku lahodící. Takže autor není zase tak špatný grafik jak o sobě žertem tvrdí.


Jimmy_03Negativa hry se vyskytují jinde. Ačkoliv je Jimmy The Troublemaker klasickou kreslenou hrou s nutností přepínat příkazy tlačítka myši, vyskytuje se zde několik drobností, které jsem v pravdě nikde jinde asi neviděl. Bohužel se zároveň jedná o negativa. Autoři adventur se často rozhodují nad tím, zda-li popředí jednotlivých obrazovek budou provedena v barvě, či jednoduše v černé barvě, aby nerušila hráče. Víte o čem mluvím? Pokud ne, podívejte se opět na okolní obrázky. V JTT jsou udělána v černé, což je asi nejpatrnější na začátku hry (na půdě). Bývalo dobrým zvykem nevkládat do těchto atmosféru prostředí umocňujících vrstev aktivní předměty a ponechat je jen jako dekoraci. JTT tuto tradici porušuje a tak jsem přímo v první obrazovce marně asi 20 minut hledal, co mám dělat, až jsem kurzorem narazil na "zcela-neaktivně-vypadající-dokonale-neviditelnou-skoro-skříň". Ano, zákys! A pak další, další a další. Přiznám se bez mučení – hru jsem nedohrál. Vyřízněte mi třeba jazyk a vypíchněte oči, ale JTT mi připadal spíše než jako adventura jako simulátor beznaděje. Pokud máte rádi seriál "Ztraceni" a chcete si připadat dostatečně "Lost", pak si tuto hru rozhodně zahrajte.


Jimmy_04Je hned několik důvodů, proč se tato hra jeví jako naprosto "zákysová". První jsem již vyslovil: Aktivní předměty tam, kde být ani nemají, nebo by je nikdo nečekal. Druhý důvod souvisí částečně s tím prvním: Jednotlivé obrazovky disponují dle mého názoru ENORMNÍM množstvím aktivních předmětů nad kterým se pozastaví jak kurzor myši, tak i vaše trpělivost. Téměř na každou druhou věc můžete kliknout, ale asi jen 1 ze 100 můžete sebrat či skutečně použít. Koukal jsem jak puk, když mi hlavní hrdina při asi desátém stromě na který jsem kliknul řekl něco jako: "Strom. Ani nevím, proč se nad tím pozastavuješ." Posledním důvodem který mě napadá je velmi Neoblíbený "pixelhunting". Hra jej nejenže obsahuje, ale zcela jasně jej po vás i vyžaduje. Když jsem sebral lopatu, hra mi sporadicky oznámila, že když kdykoliv najedu myší na zem a zrovna ten kousíček travnatého místa kam jsem najel bude aktivní, můžu pomocí lopaty něco vykopat. Samozřejmě není nijak naznačeno, která místa vykopat jdou a jsou aktivní.


Jimmy_05Stěžuji si. Ano, stěžuji si na autora, který sám prohlásil, že stojí za starou bačkoru. Technicky je hra vlastně dobře zvládnutá - v případě, že si uvědomíte, že hrajete simulaci trýznění i hratelná. Já však mám nervy z toho, že nemůžu v reálném světě najít svou peněženku. Pokud netušíte, že Jimmy je "Troublemaker" proto, že bude dělat problémy vám, pak se tady asi nechytnete.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

64 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 19 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Satan Balls
Při hraní šílené Satan Balls nevíte, jestli se smát, nebo brečet

Šílenství a totální destrukce v této hře neznají mezí. Abyste si ji užili, musíte drasticky snížit kvalitu svého humoru a IQ o minimálně sto bodů. I přes...  celý článek

The Asylum
V The Asylum vezmete děsivého klauna po hlavě palcátem

U hororu se nemusíte jenom krčit bezbranně v koutě. V The Asylum dostanete do ruky pěknou sbírku obranných prostředků, která z jinak děsivých zombíků udělá...  celý článek

HA/CK
V geniální logické HA/CK se cítíte jako nedostižný špion

Co myslíte, jaké by to asi bylo, kdybyste mohli ovládat jakékoliv elektronické zařízení? Ve vynikající logické hře na způsob Portalu to zjistíte. Ale i přes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.